Caixabank tanca la compra del Banc de València
L'entitat rep el vistiplau de Competència i entra el funcionament l'esquema de protecció d'actius que absorbirà el 72,5% de les pèrdues que generi el Banc de València
BarcelonaEl Banc de València ja és una filial de Caixabank després que s'ha fet efectiva la compra de l'entitat valenciana, per la qual Caixabank ha pagat un euro.
Segons ha informat Caixabank en un comunicat a la CNMV, ja és propietari del 98,9% del capital del Banc de València. El tancament de l'operació s'ha produït després que la Comissió Nacional de la Competència l'autoritzés.
Amb l'adquisició, també ha entrat en vigor l'esquema de protecció d'actius (EPA) amb què el FROB asumirà el 72,5% de les pèrdues que generi el Banc de València durant els propers 10 anys.
Tot i que avui s'ha formalitzat la compra, el Banc de València seguirà gestionat pel FROB fins al 14 de març, quan se celebrarà la Junta General Ordinària d'Accionistes que aprovarà el nou consell d'administració de l'entitat.