Supermercats
Economia Comerç 21/03/2023

Sorli invertirà 30 milions en un nou centre logístic i set establiments

El grup celebra enguany el centenari i tanca el 2022 amb una facturació de 260 milions d'euros

2 min
Anna Sorli i Josep Figueras

BarcelonaEl grup Sorli, conegut principalment pels seus supermercats, ha tancat el 2022 amb una facturació de 260 milions d'euros i, de cara al 2023, reforça el pla estratègic amb una inversió de 30 milions en la construcció d'un nou centre logístic i l'obertura de set establiments més. Alhora, aquest és l'any del centenari del grup que, després d'un període de canvi d'imatge i expansió en què ha invertit 70 milions els últims sis anys, ara comença l'etapa de creixement, segons han explicat l'administradora del grup, Anna Sorli, i el director general, Josep Figueras.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, ja fa uns quants anys que Sorli ha optat per noves línies de negoci, com centres esportius, benzineres i fins i tot un hotel, amb l'objectiu d'aconseguir "el binomi salut i alimentació". Així doncs, les set obertures seran cinc supermercats i dos gimnasos entre Sant Vicenç de Montalt, Badalona i el Vallès. Alhora, 18 d'aquests 30 milions es destinaran a l'obertura d'un nou centre logístic a Granollers, amb el qual arribaran als 25.000 metres quadrats entre aquest i l'altre centre logístic de 14.000 metres quadrats que ja tenen. L'objectiu d'aquest nou magatzem serà allotjar productes de gran consum i alta rotació, a més de refrigerats i carnis. "És un punt molt fort que cada cop més supermercats tenen i ho podem centralitzar", ha indicat Figueras en relació amb els productes refrigerats. El nou centre suposarà la contractació de 40 persones.

Preus

Pel que fa a la pujada de preus, els dos directius han admès que ha estat "inevitable" però, segons Figueras, "la contenció ha estat important en un sector que és hipercompetitiu". Amb tot, han assegurat que l'alt cost de l'energia, que ha portat el grup a més que duplicar la despesa en aquest concepte –de 4,5 milions el 2021 a 8,5 milions el 2022–, no s'ha traslladat als productes.  

Finalment, quan se'ls ha preguntat pels plans de finançament, Anna Sorli ha recordat que es tractava d'una empresa familiar que es caracteritza per ser "financerament molt sana" i ha descartat de moment qualsevol entrada de finançament extern. Alhora, segons Josep Figueras, el seu objectiu "sempre ha estat créixer de manera sòlida i gradual".

stats