Economia 05/05/2021

Dos fundadors d'Ulabox s'alien per comprar pimes que venen a Amazon

La plataforma Yaba vol comprar aquest any almenys cinc marques o productes que sumin una facturació de 20 milions conjuntament

2 min
David Baratech i Alejandro Fresneda, fundadors de YABA

BarcelonaAmazon s'ha convertit en un gegant que va ingressar 44.000 milions d'euros a Europa el 2020, però també ha generat una gran massa de pimes que viuen de la plataforma, ja que hi tenen el principal canal de vendes. Moltes d'elles són rendibles i sovint les gestionen equips petits i gairebé unipersonals. Un grup d'emprenedors, entre els quals hi ha dos dels fundadors del supermercat online català Ulabox David Baratech i Sergi de Pablos, va identificar que a Amazon hi ha projectes empresarials amb potencial de creixement si es gestionen de manera eficient. Aquesta reflexió va desencadenar el gener del 2021 en la posada en marxa de Yaba (Your Amazing Brand Amplifier), una companyia per comprar marques que operen a Amazon i fer-les més grans.

"A Amazon hi ha més de 2,5 milions de venedors i el 86% són rendibles", assegura a l'ARA Baratech, coconseller delegat de Yaba. La seva tesi és que a través del gegant del comerç electrònic no cal invertir tant en captació de clients i que es pot millorar el posicionament d'una marca amb només alguns canvis. De moment l'empresa ja ha adquirit dos venedors (un de productes de decoració i un altre de bellesa) i està fent l'auditoria de compra per incorporar-ne tres més. Aquest 2021 volen tenir prou productes per arribar a una facturació global de 20 milions d'euros i a un horitzó de mitjà termini –quatre o cinc anys– aspiren a controlar un centenar de marques.

Nova ronda de finançament

Baratech explica que Yaba s'ha finançat amb diners dels seus fundadors i de fons de capital risc espanyols com JME i Bonsai, tot i que no vol detallar quants diners hi han aportat. A més, també han participat en el projecte com a business angels els fundadors de les tecnològiques Typeform i Doctoralia o les botigues d'accessoris per a mascotes Kiwoko. Actualment l'empresa està negociant una nova injecció de finançament (en forma de capital i de deute) que preveu tancar abans de finals d'any.

El referent que tenien els fundadors de Yaba era Thrasio, una plataforma dels Estats Units nascuda el 2018 que ha aconseguit més de 1.850 milions de dòlars en finançament i deute. "El nostre focus són marques del sud d'Europa que puguin exportar a l'Amèrica del Sud", explica Alejandro Fresneda, l'altre conseller delegat del grup. La plantilla està formada pels seus cinc fundadors i sis empleats, però l'empresa assegura que acabarà l'any amb 30 treballadors.

stats