Goodman invertirà 123 M€ als antics terrenys de Nissan en una nova nau logística multiplanta
Ebro ampliarà la planta en 60.000 metres quadrats més que destinarà a usos logístics
BarcelonaEl promotor industrial australià Goodman, l'adjudicatari de l'arrendament dels antics terrenys de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, invertirà 123 milions d'euros els pròxims dos anys per construir-hi una nova nau multiplanta, destinada a l'activitat logística i la distribució d'última milla, i on preveu que s'hi instal·lin entre tres i cinc clients. La comercialització del lloguer de la nova nau, de 144.000 metres quadrats, començarà enguany i se'n preveu l'ocupació total el 2028.
És l'última gran operació d'aquests terrenys, on Goodman va aterrar a mitjans del 2023 per desenvolupar el Barcelona City Hub, un espai multisectorial per a activitats logístiques i industrials on a finals del 2024 va començar la producció de vehicles de la marca Ebro, en el marc d'una aliança entre la propietària d'Ebro, EV Motors, i l'automobilística xinesa Chery, que preveu començar a fabricar el model Omoda 5 aquest mateix any. De fet, la construcció d'aquesta nau logística de Goodman no serà l'única novetat: Ebro i Chery ampliaran la planta industrial en 57.000 metres quadrats, fins a arribar als 310.000.
"Busquem solucions per reduir el consum de sòl industrial per buscar altres usos, tenim un projecte multiplanta per estalviar un 30% del consum de sòl, podrem crear més de 2.000 llocs de treball directes i indirectes", ha explicat el country manager d'Espanya de Goodman, Ignacio Garcia, perquè la nova planta de 144.000 metres quadrats només n'ocuparà 94.000 de sòl.
Més espai logístic per a Ebro
"Aquesta ampliació neix perquè la companyia està seguint els nivells de venda previstos, amb els models Ebro S700, Ebro S800 i Ebro S400, que estan donant un bon resultat i estem ampliant la capacitat productiva", ha explicat el president d'Ebro Motors, Rafael Ruiz. "Els 57.000 metres quadrats els destinarem a logística. Pot ser un espai per a la cadena de proveïdors que ens doni subministraments just in time. Estem treballant amb molts proveïdors", ha afegit durant la presentació del nou projecte, que Goodman ha donat a conèixer al Saló Internacional de la Logística (SIL) de Barcelona, amb la presència del president de la Generalitat, Salvador Illa, i amb els actors que van participar en el procés de reindustrialització de Nissan. "Tot això és un exemple de col·laboració entre treballadors d'una empresa que tancava i administracions que van posar-se a treballar conjuntament, i també de col·laboració publicoprivada", ha dit Illa.
Ebro està produint a un ritme de 30.000 cotxes l'any a través d'una línia i dos torns que ocupen fins a 800 treballadors, però al setembre l'automobilística té previst incorporar un tercer torn de producció, al mateix temps que ha començat a preparar una nova línia per començar precisament a fabricar l'Omoda 5 de Chery abans que s'acabi l'any, cosa que li permetrà arribar als 1.000 treballadors. "Estem fent una inversió de 100 milions d'euros en línies de muntatge, soldadura i puntura per fabricar 100.000 cotxes més cada any", ha dit Ruiz, en una atenció als mitjans posterior. Abans d'aterrar als terrenys de Nissan, Goodman tenia uns altres terrenys a la Zona Franca de Barcelona, llogats a Amazon i Mercadona.