Economia 21/04/2021

Misako: nova imatge i aposta online per sortir de la crisi del covid

Les vendes de la companyia, que té 590 treballadors, van caure un 40% pel tancament dels comerços

2 min
Una de les botigues de Misako amb la nova imatge

L'arribada de la pandèmia va situar Misako, l'empresa catalana de bosses, complements i articles de viatge, en una dicotomia: deixar-se endur pel context de pessimisme o agafar-se a la part bona de la situació. Les dues famílies propietàries, els Torres i els Garcia, van optar per la segona opció i van aprofitar l'aturada econòmica imposada pel covid per donar una nova imatge a l'empresa. Han trencant el blanc que caracteritzava les seves botigues i hi han introduït fusta i terres hidràulics. A més, el logotip amb el nom de la marca l'han tret del seu característic estil japonès. "La pandèmia ens ha agafat en un moment molt fort financerament, sense endeutament, i això ens ha ajudat a fer aquest canvi", explica a l'ARA Eulàlia Torres, directora general de Misako. L'empresa ja ha començat a estendre la nova imatge, que es presentarà el maig, a les 215 botigues que té entre Espanya i Portugal, a més del local a Andorra.

Un 8% de vendes van ser online

Torres i el director adjunt de Misako, Cristian Garcia, esperen que el canvi els ajudi a sortir com abans millor de la crisi derivada del covid. Les vendes van baixar un 40% el 2020 i es va tancar l'any amb una facturació de poc més de 30 milions d'euros, bàsicament pels tancaments i restriccions que van patir les botigues, moltes situades en centres comercials. "Durant l'any passat ens vam centrar en el canal online, que va concentrar el 8% del total de vendes", expliquen els responsables de l'empresa. A banda de la seva pàgina web, també van començar a vendre a Amazon i ara estan negociant amb Zalando, un portal de comerç electrònic especialitzat en productes de moda.

Tot i la pandèmia, Misako, fundada l'any 1998, va obrir set botigues noves a Espanya l'any passat i la previsió per aquest 2021 és ampliar la llista amb una dotzena més a l'Estat i Portugal, perquè de moment descarten expandir-se a la resta d'Europa. La directora general veu difícil que de cara a aquest any es recuperin les vendes precovid: "Les previsions és que ens mourem en un 20% menys respecte al 2019". L' objectiu, afegeix, és potenciar el canal online i continuar apostant per l'obertura de botigues.

La companyia té 590 treballadors entre els que hi ha a la fàbrica d'Esparreguera i el personal de les botigues.

stats