El Mobile 2022 supera les previsions i tanca amb més de 60.000 assistents

El volum de congressistes representa més de la meitat del de l'última edició prepandèmia

2 min
Assistents al Mobile World Congress 2022, durant l'últim dia de la fira.

BarcelonaEl Mobile World Congress 2022 es va plantejar com una edició a mig camí de les xifres prepandèmia i el balanç final ha acabat superant les previsions. L'esdeveniment s'ha tancat aquest dijous amb més de 60.000 assistents, després de quatre dies d'exposició i conferències al recinte de Fira de Barcelona a l'Hospitalet de Llobregat. Aquest volum de congressistes representa més de la meitat dels visitants del 2019 (van ser 110.000) i suposa un salt endavant en comparació amb els 20.000 de l'any passat. Aleshores es va celebrar una versió híbrida de mínims per garantir la supervivència de GSMA després d'una edició cancel·lada, però enguany la fira ha recuperat les corredisses i aglomeracions de les edicions prèvies al covid-19.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"No hi ha res comparable amb el Mobile en persona. Ha sigut emocionant tornar a reunir la nostra comunitat, tan apassionada per la connectivitat, per debatre sobre les oportunitats que tenim per endavant", ha celebrat John Hoffman, el conseller delegat de la patronal de les telecomunicacions que organitza l'esdeveniment. Més de 1.900 empreses d'arreu del món han passat aquesta setmana pels set pavellons que ha ocupat la fira, un menys que abans de la pandèmia. "L'impuls que s'ha viscut es palpava a l'ambient. Estic impacient per veure el que assolirem l'any vinent", ha ratificat Matts Granryd, el director general de l'entitat.

L'esdeveniment va començar dilluns en un clima enrarit per la guerra a Ucraïna i després que els organitzadors retiressin el pavelló de Rússia pels atacs, encara que algunes empreses d'aquest país participessin igualment en l'exposició. Durant la resta de jornades s'han repetit les mostres de solidaritat amb Ucraïna a les presentacions i també les protestes a petita escala d'un grup d'ucraïnesos a les portes del congrés per donar visibilitat al conflicte bèl·lic.

La valoració ha sigut igual d'optimista per part del gran soci barceloní del Mobile, Fira de Barcelona. El director general de l'ens, Constantí Serrallonga, ha remarcat que les xifres "han superat les expectatives" –s'esperaven entre 40.000 i 60.000 congressistes– i ha constatat "l'altíssim nivell de participació i qualitat" en les reunions que hi han tingut lloc aquests dies. "Més de 60.000 visitants és una xifra que ni somiàvem fa uns mesos. Barcelona torna a estar al mapa del món", ha dit, per constatar que el congrés marca "la tornada a la normalitat i la represa de la il·lusió". De fet, ha apuntat que amb aquest "èxit" es tanca un cercle: el Mobile va ser el primer gran esdeveniment multitudinari cancel·lat pel coronavirus. "Sempre hem pensat que seria possible", ha dit, tot i que l'evolució de la pandèmia amb la variant òmicron i algunes baixes puntuals van generar dubtes en alguns moments.

Sobre el futur de la cita a Catalunya més enllà del 2024, quan s'acaba el contracte amb GSMA, Serrallonga s'ha mostrat "tranquil" després de veure "la satisfacció" amb què marxen d'aquesta edició els organitzadors. "El Mobile és a Barcelona des del 2006 i junts hem crescut i après", ha recordat el directiu, que ha manifestat que treballen d'any en any. "El millor examen és fer cada any la millor edició possible", ha sentenciat.

El videojoc català vol recuperar el seu propi congrés

La jornada de tancament del Mobile, la més fluixa en assistents i amb més tràfic de maletes de mà, ha donat l'oportunitat a un sector en auge a Catalunya per reivindicar la necessitat de tornar a comptar amb la seva pròpia fira. El videojoc català ha lamentat que des que el congrés Gamelab Barcelona es va deixar de celebrar el 2020, després de 17 anys, cap altre esdeveniment ha omplert el seu buit. "Els actors de la indústria s'haurien de tornar a reunir", ha defensat Pasqual Batalla, el director d'operacions de l'empresa de videojocs per a mòbils Socialpoint, des d'una de les conferències del 4YFN. El desenvolupament de videojocs viu un moment dolç a Catalunya, amb noves empreses internacionals que s'han instal·lat a Barcelona i inversions en estudis independents de la ciutat. El director de la incubadora especialitzada GameBCN, Oscar Sahun, ha celebrat que l'administració catalana "està fent molt" perquè el sector creixi any rere any, però ha argumentat que calen més perfils de negoci per ajudar les empreses de videojocs catalanes a fer un salt en la seva dimensió.

stats