Economia 06/05/2016

Una quarta part de les llars estan insatisfetes amb el servei d'electricitat

Les telecomunicacions són el servei que provoca més queixes dels usuaris, segons Competència

Xavier Grau
2 min
Per pagar  la llum hora a hora cal tenir un comptador intel·ligent amb lectura remota.

BarcelonaUna quarta part de les llars espanyoles estan poc o gens satisfetes amb el servei de subministrament elèctric, segons l'enquesta periòdica que fa la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC). L'enquesta situa aquesta insatisfacció en el 25,9% de les llars, fet que suposa un punt i mig més que fa sis mesos.

En el cas del subministrament de gas natural, la insatisfacció baixa i se situa en un 14,5% de les llars, mentre que en els serveis de telecomunicacions, el pitjor resultat és per la banda ampla, amb un 18,4% d'insatisfets entre els enquestats, seguida de la televisió de pagament, amb un 17,8%. L'enquesta la fa Competència, amb una mostra de 4.249 llars i 8.660 persones de tot l'Estat.

El preu és la principal causa d'insatisfacció en els serveis, tant d'energia com de telecomunicacions, segons l'enquesta.

En el cas de l'electricitat, el 92,6% de les llars opinen que és massa cara, i més de la meitat (55,3%) creuen que el rebut de la llum o el sistema de tarifes és poc clar. La contractació també aglutina una bona part de la poca satisfacció amb el servei, perquè un 40% dels usuaris creuen que les clàusules contractuals són poc clares. A més, un 18,6% dels enquestats creuen que falta qualitat en el servei elèctric.

En el cas del gas natural, els que creuen que és massa car són el 87,4%, mentre que un 46% es queixen de la manca de claredat en les factures.

Els percentatges baixen en el cas de les telecomunicacions, malgrat que el preu també és la causa de la insatisfacció (76,1% en telefonia fixa, 59,5% en banda ampla, 70% en la televisió de pagament, 67,4% en mòbils i 51,1% en internet mòbil). En el cas de les telecomunicacions es generalitza com a segona causa de poca satisfacció la manca de qualitat en el servei, sobretot en la banda ampla fixa (51,2%) i en internet mòbil (44,5%).

Reclamacions

Malgrat que els subministraments energètics són els que provoquen més insatisfacció, els serveis de telecomunicacions són els que generen més reclamacions per part dels usuaris. Més del 15% de les llars amb servei de banda ampla o telefonia fixa han presentat una reclamació el darrer any. En canvi, pel servei elèctric només han reclamat un 7,7% de les llars i en el cas del gas natural, el 6%.

stats