L'Agència Catalana de Consum ja acumula 172 reclamacions per la crisi de Vueling

El conseller d'Empresa, Jordi Baiget, acusa l'aerolínia de créixer molt en rutes però de no augmentar en nombre d'avions i personal

L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha rebut 172 reclamacions des de l'inici dels problemes operatius de Vueling a principis de juliol, que van causar un cap de setmana de caos a l'aeroport del Prat, segons han informat fonts de la conselleria d'Empresa a l'agència Europa Press.

El conseller d'Empresa, Jordi Baiget, va detallar en una compareixença al Parlament el 20 de juliol que l'ACC havia rebut 133 reclamacions i una denúncia des que va començar l'acumulació de problemes a l'aerolínia catalana, una xifra que ha augmentat fins a les 172 reclamacions aquesta primera setmana d'agost.

En el conjunt del 2016, l'Agència Catalana de Consum ha rebut un total de 328 reclamacions i 10 denúncies d'usuaris en relació amb Vueling. En declaracions a Europa Press, Baiget ha assegurat que el Govern està " molt vigilant" després de la crisi que es va partir a l'aeroport del Prat.

El conseller ha retret a l'aerolínia que anunciés la cancel·lació de tres rutes, a Vílnius, Rabat i Moscou, sense informar prèviament la Generalitat malgrat que ja s'havia creat la comissió de seguiment sobre la crisi de Vueling.

Baiget ha assenyalat que l'aerolínia ha crescut molt en rutes i freqüències en els últims anys, mentre que no ha augmentat al mateix ritme en nombre d'avions i personal. "El que ha de fer és invertir i redimensionar la seva oferta a la seva capacitat i adequar-la, però amb temps", ha sentenciat el conseller.