Economia 30/04/2014

Seat deixa d'exportar a la Xina pendent de si Volkswagen l'autoritza a produir-hi

L'empresa només ha venut 179 vehicles d'estoc en el primer trimestre. La fabricació local, tal com ja fan altres marques del grup, és la única via per no abandonar el mercat del tot

Ara
2 min
Seat hauria d’augmentar la gamma de cotxes per reduir la seva dependència dels models León i Ibiza. Per això demana des de fa anys fabricar un model SUV.

BarcelonaSeat no carregarà més cotxes en vaixells per exportar-los cap a la Xina. És el final d'una estratègia que l'empresa ja havia anunciat que no podia allargar-se més enllà d'aquest any, ja que no és un negoci rendible, i deixa en mans de Volkswagen el seu futur al mercat asiàtic. Si el grup alemany ho autoritza, Seat confia a poder produir localment per continuar present a la Xina.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De moment, però, les exportacions s'han paral·litzat i les vendes han caigut en picat. En el primer trimestre, la marca només va distribuir 179 vehicles a la Xina, segons ha avançat aquest dimecres el diari 'El economista'. Segons el rotatiu, els concessionaris Seat s'han posat a vendre models Volkswagen.

A partir d'ara, i fins que el consorci alemany no anunciï els plans per a la seva marca, Seat vendrà només l'estoc de vehicles que ja té a la Xina.

L'any passat, les vendes de la marca amb prou feines van superar el miler d'unitats i el 2012 es van distribuir 2.200 unitats del León i l'Ibiza. La incorporació de l'Alhambra, que havia de ser el tercer model de la gamma que arribés a la Xina, s'ha limitat només a la venda d'unes quantes unitats.

El negoci de l'exportació de vehicles com els que fabrica Seat (dirigits a les masses) cap a la Xina no és rendible, ja que els costos han crescut i no es pot competir amb la producció local que, de fet, ja duu a terme el mateix grup Volkswagen que té una quinzena de fàbriques al país.

La insostenibilitat econòmica i les pèrdues que arrossega Seat han estat clau en la decisió del grup d'aturar les exportacions. Ara faltarà veure si Volkswagen té un pla alternatiu perquè la seva marca amb seu a Martorell no desaparegui del mercat xinès.

Fonts de la companyia han assegurat a l'ARA que la solució de produir allà, que és la única viable, no té calendari a hores d'ara.

L'empresa ja va estar present al mercat xinès als anys noranta quan s'enviaven cotxes per peces i allà es muntaven i es comercialitzaven sota la marca Faw-VW. L'empresa no descarta recuperar una fórmula similar en un futur.

stats