Economia 23/04/2021

El taxi reobre la guerra amb Uber, que ja pot operar amb preu tancat

Élite avisa que posarà "de cap per avall" la ciutat i amenaça els taxistes que hi treballin

2 min
Marxa lenta  Del taxi contra el retorn d’Uber

Barcelona"Uber continua sent non grata a Barcelona". L'autorització per part de l'Institut Metropolità del Taxi (Imet) perquè Uber operi amb la tarifa de preu tancat (T3) tampoc ha sigut suficient per calmar l'enuig dels taxistes contra l'aplicació de transport. L'organisme ha donat llum verda aquesta setmana a la companyia californiana per al seu nou servei d'intermediari entre taxis i passatgers, perquè considera que l'empresa compleix els requeriments. Tot i així, la decisió ha topat amb l'oposició de l'associació Élite Taxi, que assegura que tornarà a protestar als carrers contra Uber. "Des d'avui ens posem a treballar per posar-ho tot de cap per avall fins que a Barcelona es compleixi la llei", ha etzibat l'entitat en un comunicat.

Encara que Uber té via lliure per fer de radioemissora de taxis a Barcelona, segons informa l'ACN, l'Imet manté un expedient informatiu obert a la companyia i està analitzant altres documents per acreditar si compleix en matèria fiscal, laboral i de protecció de dades. A mitjans de març, Uber va posar en marxa el seu tercer intent d'operar a Barcelona, un retorn que el col·lectiu de taxistes va contestar amb una marxa lenta per la capital.

Élite considera que "no hi ha un règim sancionador a través del qual Uber hagi de pagar per la seva desobediència a l'administració". Però les crítiques no són només contra el seu enemic habitual. L'entitat denuncia que altres plataformes com MyTaxi i Hailo —es van fusionar i ara són formen part de FreeNow, una empresa conjunta de BMW i Daimler— també "van desafiar les normes" i se'n van beneficiar "amb la complicitat de l'Imet".

Amenaça qui treballi amb Uber

De fet, els integrants d'Élite han llançat una amenaça velada als taxistes que decideixin col·laborar amb Uber en els seus trajectes: "Exigirem, tal com preveu el reglament del taxi, la identificació de qualsevol taxista que pugui prendre la mala decisió de treballar amb Uber". L'entitat avisa que no prendrà mesures "amb cartes ni per les xarxes socials", sinó a través de "l'únic idioma que coneixen les administracions": la pressió al carrer i l'assenyalament.

Al comunicat, Élite també aprofita l'avinentesa per tornar a carregar contra Cabify, que encara fa servir les llicències VTC per operar a Barcelona. "Se li està donant carta blanca per circular geolocalitzant pels carrers de Barcelona, per estacionar indefinidament i per captar a la via pública", critica.

stats