Tecnologia

Factorial es converteix en el cinquè 'unicorn' català

Tanca una ronda d'inversió de 120 M$ i assoleix una valoració de 1.000 milions

2 min
D'esquerra a dreta, Pau Ramon, Bernat Farrero i Jordi Romero, els fundadors de Factorial

BarcelonaFactorial, un software de recursos humans per a empreses, va néixer el 2016 a Barcelona de la mà de Jordi Romero, Bernat Farrero i Pau Ramon, i avui ja es pot dir que és el cinquè unicorn català. L'empresa ha assolit la valoració dels 1.000 milions després de tancar una ronda d'inversió de 120 milions de dòlars amb la qual espera seguir invertint en el producte i continuar consolidant-se a escala internacional.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquesta darrera ronda, de sèrie C i tancada en un moment en què pràcticament el dòlar estava a la paritat de l'euro, ha estat liderada per Atomico i ha comptat amb la participació de GIC així com la de tots els inversors anteriors, inclosos Tiger Global, CRV (va liderar la sèrie A), K-Fund i Creandum (va liderar la sèrie seed). Ja feia temps que s'apuntava Factorial com un dels futurs unicorns a Catalunya, i finalment ho ha aconseguit amb només sis anys de vida.

"Estem creixent a un ritme de 3,7 vegades any rere any, i aquesta ronda no és que la necessitéssim, però ens servirà per finançar aquest creixement tan elevat", explica a l'ARA el conseller delegat de Factorial, Jordi Romero. "Sabem que tenim un mercat potencial de 10 milions d'empreses arreu del món, i actualment donem servei a 7.000 pimes, per tant encara tenim molt camp per córrer", assegura el directiu.

Tancar una ronda d'aquesta magnitud en un moment de por entre els inversors és una fita. En paraules de Romero, "hi ha hagut una caiguda molt gran en inversió en capital risc, i és cert que ara no té res a veure amb el mercat del 2021, perquè ara l'inversor busca creixement i rendibilitat, requereix unes mètriques molt sanes i fortes i el procés de due diligence és molt més profund". "Hem hagut de dedicar més esforços per compartir la informació. Però em sembla bé, dona més garanties", afegeix.

Les claus de l'èxit

Romero enumera entre les seves claus d'èxit l'accessibilitat al seu servei i l'experiència d'usuari amb la seva plataforma, "que és molt intuïtiva". Amb Factorial, una empresa té en una sola plataforma tot allò que està relacionat amb els empleats i els recursos humans: nòmines, baixes, peticions de vacances, reclamacions, enquestes de satisfacció als treballadors, gestió de despeses, etcètera.

"Ens vam adonar que les empreses necessiten posar ordre a tot aquest tipus de coses, i que, a diferència de les grans, moltes de les petites i mitjanes empreses no tenen els recursos per fer-ho. És per això que Factorial és la solució, perquè arreglem el tema del preu –costa entre 5 i 10 euros per empleat– i és molt fàcil de fer servir", assegura Romero.

"Estem obrint nous serveis des de la plataforma, com per exemple que ara amb Factorial els empleats podran tenir una targeta d'empresa i gestionar les despeses, i la idea és que tots els processos de gestió de personal de pimes es puguin fer a través de Factorial", explica el conseller delegat.

Fins ara, Factorial compta amb més de 800 empleats a tot el món –la gran majoria, 500, són a la seu central de Barcelona– i presència en 9 mercats entre Europa i Amèrica. La seva última obertura ha estat al Brasil, "on està tenint una acollida espectacular", explica Romero.

stats