Resultats empresarials

Nvidia bat les expectatives i augmenta els beneficis un 65%

El gegant nord-americà guanya 31.910 milions de dòlars el tercer trimestre enmig dels temors per una bombolla al sector de la IA

Seu central d'Nvidia a la ciutat californiana de Santa Clara.
ARA
20/11/2025
3 min

BarcelonaEl gegant nord-americà de microxips Nvidia, considerada l'empresa més gran del món en capitalització, va superar les expectatives dels analistes el tercer trimestre i ha anunciat aquest dimecres al vespre un augment dels beneficis i de la facturació. La presentació de resultats era una de les més esperades dels últims mesos, ja que havia de donar pistes sobre la salut de l'empresa, que recentment ha patit una caiguda del valor als mercats, i sobre la indústria de la intel·ligència artificial (IA) en un moment de creixent especulació sobre una possible bombolla especulativa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Concretament, la companyia nord-americana ha reportat un benefici net de 31.910 milions de dòlars durant el tercer trimestre de l'exercici fiscal, xifra que suposa un 65% més respecte a l'exercici anterior. L’empresa, capdavantera en el camp de la IA, ha donat a conèixer els resultats a l'acabar la sessió borsària d'aquest dimecres, amb 57.006 milions de dòlars de facturació trimestral, un 62% més que l’any anterior. Els centres de dades són el principal motor de l'activitat, amb 51.215 milions d'ingressos. Aquests resultats superen totes les expectatives i, segons l'empresa, allunyen els temors sobre un esclat de la bombolla de la intel·ligència artificial.

"Hem entrat al cercle virtuós de la IA. L'ecosistema de la IA està creixent ràpid, amb més creadors de models fundacionals nous, més start-ups, en més indústries i en més països. La IA està arribant a tot arreu, fent de tot, i tot de cop", ha assegurat en un comunicat el conseller delegat de l'empresa, Jensen Huang. Les paraules del directiu nord-americà d'origen taiwanès contrasten amb els temors creixents als mercats: "Es parla molt d'una bombolla de la IA. Des de la nostra posició privilegiada ho veiem molt diferent", ha afegit Huang aquest dimecres, en declaracions en una conferència amb analistes recollides pel diari britànic Financial Times.

Jensen Huang, conseller delegat de Nvidia, aquest dimecres en un acte a Washington.

Els últims mesos han aparegut cada cop amb més assiduïtat als mitjans financers d'arreu del món informacions sobre aquesta possible bombolla. Una part molt considerable dels analistes consideren que les enormes perspectives d'ingressos, beneficis i inversions de les companyies del sector són cada cop menys creïbles i que, per extensió, el preu de les accions de les multinacionals del sector està inflat. Per exemple, les accions de les deu empreses més grans en la indústria de la IA ja representen la meitat de tot el valor de la borsa nord-americana i l'economia dels EUA no hauria crescut aquest any si no fos per les inversions en centres de dades que han dut a terme aquestes companyies.

En aquest sentit, els resultats del tercer trimestre de la companyia eren especialment esperats als mercats, ja que donen més informació de l'estat financer de la principal companyia de la indústria de la IA. En el segon trimestre la companyia dirigida per Jensen Huang va duplicar els beneficis respecte al mateix període de l'any passat, però, malgrat les bones notícies, el preu de l'acció va caure, ja que no es van complir les expectatives dels inversors, que confiaven que el creixement seria encara més elevat. De moment, aquest dijous les accions de la companyia han pujat més d'un 5% durant l'extensió vespertina del mercat als EUA.

L'empresa més gran del món

Nvidia és l'empresa cotitzada més gran del món, amb un valor a la borsa de 4,5 bilions de dòlars. El fabricant de xips va assolir el mes passat la xifra rècord de 5 bilions, però en les últimes setmanes les seves accions han patit una caiguda de més de l'11% fruit dels creixents temors d'inversors i analistes per l'existència d'una bombolla especulativa al sector de la intel·ligència artificial. Tot i així, en els últims dotze mesos registra un increment del 25%.

De fet, el perill d'una bombolla a la indústria ha provocat algun maldecap a la direcció del gegant dels microxips. L'última mala notícia va ser la recent sortida de Softbank, inversor tecnològic japonès, que es va desprendre d'una participació en el capital de Nvidia valorada en uns 5.000 milions d'euros. Aquesta operació s'afegeix a la que va fer Thiel Macro, el fons d'inversió liderat pel fundador de PayPal, Peter Thiel, que també es va vendre el seu paquet d'accions de Nvidia, valorat en uns 100 milions de dòlars.

stats