Tecnologia

Tanca Buo, el supermercat online "dels grans descomptes"

La plataforma atura la seva activitat i suspèn pagaments assegurant que "el model no és sostenible"

2 min
Fundadors de Buo

BarcelonaBuo, el supermercat online "més barat", abaixa la persiana. Segons ha pogut saber l'ARA, la plataforma, que va néixer fa tot just dos anys de la mà de Borja Solé, Rubèn Vilar i Carlos Costa, ha anunciat als seus clients que Buo ja no està operatiu. "Després d'un exhaustiu procés d'avaluació, no hem pogut identificar una ruta sostenible per poder mantenir l'operativa i proporcionar alhora el nivell de servei que els nostres clients esperen i mereixen", expliquen en un comunicat. L'empresa ha suspès pagaments.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Es presentaven com la plataforma "anti comerç ràpid" –el model d'entregues en menys de 30 minuts– primer amb una proposta de compra en grup que prometia als usuaris una reducció de fins al 30% del preu de la cistella, a banda de més marge per a les marques proveïdores. Després va virar cap a la compra individual, oferint productes que eren excedents de marques de manera que, abans que anessin a les escombraries, es rendibilitzaven venent-se a un preu més baix als consumidors.

Amb tot, el sistema no ha funcionat. En una conversa amb l'ARA, el cofundador Borja Solé explica que "era un model massa complicat operativament, i els números no sortien". "Intentàvem competir amb preu amb Mercadona o Lidl, i això és molt difícil perquè tenen una marca blanca molt barata", explica Solé.

Inversors

La propietària de Buo és Rounded Technologies, liderada pels mateixos cofundadors de la plataforma, i que ja va ser l'embrió d'una altra plataforma, Pulpo, una aplicació per compartir subscripcions a altres plataformes, però també va aturar la seva activitat. L'any passat, Buo va tancar una ronda d'inversió de 2 milions d'euros liderada pel fons Mangrove Capital Partners i inversors reconeguts com Oscar Pierre (Glovo), Dídac Lee (Galdana Ventures) o Inés Urés (IRIS Ventures), així com un acord operacional estratègic amb Glovo.

"Ens ha passat el que ja va passar a models similars com Gorillas o Getir; amb un model així és molt complicat arribar a economies d'escala que surtin a compte", explica Solé. "Les despeses d'enviar els paquets eren molt més altes que el marge que se'n podia treure", diu. Fins ara, Buo comptava amb més de 50 punts de recollida a Barcelona i tenia sobre la taula començar l'expansió a Madrid, però l'activitat s'ha aturat abans.

stats