SIGNATURIT
Especials 28/11/2019

La firma electrònica que automatitza i agilitza processos

Signaturit ofereix solucions senzilles i eficaces que milloren l’experiència del client

Olga Vallejo
3 min
Panoràmica

Ja no t’has de preocupar per la paperassa que suposen les signatures de contractes ni la certificació d’entrega de documents. Existeix la clau que simplifica tots aquests processos, el proveïdor de serveis Signaturit (www.signaturit.com/es) ha aconseguit crear una forma fàcil de signatura de documents en línia, amb validesa legal i sense haver d’instal·lar cap aplicació. En menys de 30 segons es pot signar i gestionar documents de manera totalment digital i complint la normativa existent.

LA FIRMA ELECTRÒNICA QUE AUTOMATITZA I AGILITZA PROCESSOS

L’origen

L’empresa, fundada el 2013 per Juan Zamora (CEO) i Javier Martínez (CTO), que compta amb milers de clients en més de 40 països, permet automatitzar processos, agilitzar el tancament de contractes i maximitzar el ROI (retorn de la inversió) de la digitalització. La idea de crear la companyia sorgeix quan Zamora no pot signar una iniciativa legislativa popular perquè és a Barcelona i només es pot fer presencialment a Madrid. La necessitat del mercat d’una solució de firma electrònica fàcil, sumada a la seva experiència com a gestor de projectes del sector financer, veient com es retardaven decisions perquè no es podien firmar en remot, fan que el CEO es decideixi a fundar Signaturit, amb l’objectiu que persones i empreses puguin firmar qualsevol document des de qualsevol lloc i dispositiu amb plena validesa legal i les màximes garanties jurídiques, de seguretat i confidencialitat.

Signaturit la van fundar el 2013 Juan Zamora i Javier Martínez

Els serveis

Signaturit és una eina fàcil i intuïtiva que aposta per la comoditat. Pensada sobretot per als sectors immobiliari, d'assegurances, recursos humans, salut i serveis financers, on estan molt presents la firma electrònica, l’entrega electrònica certificada (certifica l’enviament, recepció i obertura d’un correu electrònic o SMS i qualsevol documentació adjunta) i la identificació electrònica (escaneig i lectura de passaports i documents d’identitat) per donar d’alta a distància amb la tecnologia de reconeixement de dades.

La firma electrònica que automatitza i agilitza processos

El funcionament és senzill. Tan sols s’han d’enviar els documents a tantes persones com es vulgui al mateix temps, tenint el control i traçabilitat de les sol·licituds de firma electrònica en tot moment. Cada firmant rep un correu a través del qual accedeix al document per firmar-lo; només ha d’obrir-lo i firmar-lo amb el dit. Un cop fet, es rep el document firmat i les evidències electròniques del procés. El panell de gestió de les firmes permet crear i guardar les plantilles que més s’utilitzen, establir una política de contrasenyes, configurar recordatoris automàtics o pujar el logo de l’empresa i triar l’idioma de la plataforma.

Ambient de treball a la seu de la companyia

Per millorar i agilitzar els fluxos de treball, Signaturit s’integra amb qualsevol programari o sistema de gestió integral propi de l’empresa i es pot vincular amb altres plataformes com Google Drive, Dropbox o Box, per enviar documents des del núvol. També es disposa d’un equip d’IT i de suport disponible per facilitar la integració. En tots els processos es garanteix la màxima seguretat de la informació, la protecció de dades personals i la validesa legal tant als Estats Units com a la Unió Europea. Existeixen diferents plans que ofereixen més o menys serveis en funció de la quota mensual, a més de la possibilitat de dissenyar-ne un que s’ajusti a les necessitats específiques de cada empresa.

Tot són avantatges

Les solucions que ofereix Signaturit suposen una sèrie d’avantatges:

  • Reducció de costos. Desaparició de les despeses associades a la firma tradicional (paper, impressió, escaneig, arxiu o substitució de documents perduts).
  • Estalvi de temps. El tràmit es resol en pocs minuts.
  • Més control del procés. Es pot consultar en qualsevol moment l’estat en què està el document o l’històric de documents firmats.
  • Millora el servei. Els clients no s’han d’instal·lar cap aplicació addicional i és fàcil d’utilitzar. L’agilització dels processos contribueix a la millora de l’experiència.
  • Estalvi d’espai. No es necessita un arxiu físic de documents.
  • Ajuda al medi ambient. 100 firmes en paper equivalen a 1081,49 litres d’aigua, 45,36 kg de fusta i 10,89 kg de deixalles.

stats