BBVA AMB LES EMPRESES

BBVA, palanca de transformació empresarial

La jornada ‘Idees per transformar la teva empresa’ esperona les corporacions a introduir canvis efectius per adaptar-se als nous temps

“Els clients estan canviant, estan més connectats, més informats, són més exigents, tenen demandes més immediates i estan més online. Per això hem d’aprofitar les oportunitats al nostre abast per arribar a més mercats amb productes que siguin més innovadors”, explicava Luís Simões, director de desenvolupament de negoci empresarial de BBVA Espanya durant la jornada Idees per transformar la teva empresa que l’entitat bancària va oferir a la seu central de Barcelona aquest dimecres. Anava dirigida a empreses amb ganes d’obrir-se a noves propostes, a superar nous reptes i a satisfer les necessitats que els nous temps han despertat entre elles mateixes i el seu públic.

En el seu discurs de benvinguda, Fernando Alonso, director de banca d’empreses i corporacions de BBVA Espanya, va posar com a exemple la pròpia entitat i el seu procés de transformació per convertir-se en una proposta de valor empresarial única. Alonso va assenyalar que BBVA aposta perquè el client sigui el primer, perquè els propòsits de l’entitat vagin encaminats a aprofitar les oportunitats de la nova era basada en la tecnologia i perquè la presència internacional de BBVA es tradueixi en un acompanyament constant en el dia a dia de les empreses. Alhora, va recordar que aquesta transformació ha suposat el reconeixement per tercer any consecutiu de Forrester Research, que ha situat la banca mòbil de BBVA com la millor del món, i l’assoliment de convertir-se en l’entitat líder en finançament bancari sostenible.

Els pilars del canvi

Durant la seva intervenció, Simões va explicar als assistents quins són els pilars per a una transformació empresarial efectiva. En primer lloc, es va referir a pensar en gran per aconseguir grans propòsits, amb un punt d’humilitat i pensant que sempre es pot millorar. També va subratllar la importància de les accions que es produeixen “ below the glass”, és a dir, els canvis en processos i eines interns de l’empresa que serviran per millorar l’experiència del client.

“Al voltant de 300 persones treballen a la factoria de transformació empresarial de BBVA amb la metodologia Agile. Es tracta d’equips multidisciplinaris amb representants de diferents departaments amb objectius comuns, ben definits, que els permeten l’empoderament per avançar”, apuntava Simões en aquest cas pel que fa a la bona organització d’equips. Alhora, destacava la necessitat d’una “ governance clara”, que marqui unes prioritats clares en cicles productius curts, i de tenir en compte el canvi cultural. “És molt important perquè les persones han d’evolucionar i ho han de fer amb compromís i amb un lideratge clar”, va reblar.

La jornada va finalitzar amb un taller pràctic en què van participar els assistents de les diferents empreses que es van interessar per la iniciativa de BBVA. Jesús López Roldán, responsable de disseny i UX Clients Empresarials a BBVA Espanya, va explicar en què consistiria l’acció a dur a terme: un taller de disseny per millorar els cobraments a les empreses. Els quatre passos a seguir eren comprendre les necessitats reals i els comportaments dels clients per descobrir el context del problema a resoldre, elaborar tantes idees de la solució com sigui possible per escollir la millor, prototipar models testables per millorar les solucions i avaluar-los amb clients reals per assegurar que la solució satisfà les seves necessitats.