"BBVA treballa per donar al client un servei multicanal on poder gestionar el dia a dia d’una manera fàcil, ràpida i útil"
Víctor Blasco és director del segment de pimes de BBVA a Catalunya
Tenir liquiditat al moment per poder fer front a pagaments habituals? BBVA ho facilita als autònoms i a les pimes a través de Click & Pay, una línia de finançament que permet a aquests col·lectius demanar finançament online i poder-ne disposar de manera immediata.
Què va portar BBVA a desenvolupar Click & Pay?
La nostra entitat està en una cerca constant de solucions per facilitar la gestió de les finances, tant a nivell personal com de les empreses. En el cas de Click & Pay, vam detectar que el col·lectiu d’autònoms i de petites i mitjanes empreses presentava unes necessitats de finançament per a pagaments periòdics, com ara impostos, assegurances socials, nòmines i proveïdors que, fins ara, cobrien amb diferents productes del banc que no estaven dissenyats per aquesta finalitat concreta. Tenint en compte això, vam creure convenient idear una nova modalitat de finançament amb la premissa que fos molt senzilla i útil per al client, de manera que pogués donar resposta a les seves necessitats.
Quins són els seus avantatges?
Click & Pay és una línia de finançament que permet que el client disposi de liquiditat per efectuar els pagaments habituals. I tot això, sense interessos. És un producte que ofereix flexibilitat i immediatesa, perquè permet disposar en el moment just de la quantitat necessària i no suposa cap despesa si no es fa servir. En cadascuna de les disposicions, el client paga una quantitat única que només varia en funció del termini d’aquesta –des del 0,5% fins al 2%– i sense interessos. D’aquesta manera, els clients només hauran de tornar l’import sol·licitat dins el termini corresponent. Això, els permet seguir atenent el seu negoci sense tenir dificultats de tresoreria.
Com es pot sol·licitar el producte?
El procés és molt senzill. Per començar, el client ha de sol·licitar l’obertura de la línia de finançament al seu gestor. Una vegada li hagin concedit, ja disposarà dels diners que necessiti quan, com i des d’on vulgui. És a dir, a través del telèfon mòbil, de la pàgina web o de l’oficina. Com a exemple de la conveniència d’aquest producte, podríem dir que un autònom que estigui revisant els seus comptes un diumenge, podria disposar d’aquests diners a través del seu telèfon mòbil d’una manera immediata.
Com el valoren els clients?
Click & Pay ha tingut una gran acollida entre els clients. En només dotze mesos, ja hi ha més de 8.000 clients que l’estan utilitzant a Catalunya. El destí més habitual de les operacions que s’hi realitzen és a proveïdors i a impostos. El finançament total acumulat utilitzat pels clients ja supera els 255 milions d’euros a Catalunya. Fins el moment, el perfil de client que més el sol·licita es reparteix de forma igual entre pimes i autònoms.
Com contribueix el producte a l’aposta de BBVA per la digitalització?
Click & Pay se suma a la gamma de serveis digitals a disposició de l’autònom o de les pimes des del mòbil, com ara Commerce360, tots els serveis integrats a NetCash, SmartPay, etc. BBVA treballa per donar al client un servei multicanal on poder gestionar el dia a dia d’una manera fàcil, ràpida i útil. Click & Pay és un producte molt innovador que satisfà una necessitat àmpliament demandada pels clients i amb la qual BBVA dona una resposta de forma pionera al mercat.