El projecte del Catalunya Media City també l'estan seguint de prop professionals de disciplines audiovisuals molt especialitzades, com els que es dediquen a l'animació en stop-motion, feta fotograma a fotograma. A BAU, el Centre Universitari d'Arts i Disseny de Barcelona, s'hi ofereix el màster en animació stop-motion, una formació única a escala nacional i internacional orientada a professionals del sector del disseny, la comunicació, l'animació o creatius en general que, sense cap titulació específica, vulguin reorientar la carrera professional cap a aquesta animació. Està avalat per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).
"A escala mundial, l'stop-motion ha viscut un creixement notable els darrers anys: ho demostren produccions destacades com les dels estudis Laika, les pel·lícules de Wes Anderson i la versió recent de Pinotxo de Guillermo del Toro", explica a l'ARA Frank J. María, coordinador del departament audiovisual de BAU i coordinador del màster. "A Catalunya, tot i que encara és un sector petit, està en expansió, gràcies a iniciatives formatives com aquest màster i a produccions locals com L'Olívia i el terratrèmol invisible, que ja estan generant oportunitats professionals reals i estables", analitza.
Per a ell, el Catalunya Media City pot suposar un revulsiu per al sector. "El projecte té el potencial de convertir-se en motor de dinamització per a nínxols especialitzats com el de l’animació en stop-motion", assegura. I afegeix: "Si s’aposta per donar espai i suport a la creació manual i artística dins el sector audiovisual, amb el suport de l’avenç de les noves tecnologies, es podrà consolidar una indústria local competitiva a escala internacional que afavoreixi tant la creació com l’ocupació i la formació contínua".
De moment, el màster ja atreu estudiants dels cinc continents. "Al llarg d’aquests deu anys, hem rebut alumnes procedents de Llatinoamèrica, els Estats Units, l’Àfrica, l'Europa central i del nord, Rússia, la Xina, entre altres", especifica. Es tracta de perfils amb una base artística sòlida i, cada cop més, amb coneixements avançats de cinematografia. "Tots comparteixen l’interès per recuperar l’art tradicional de l'stop-motion en tots els vessants, i valoren especialment el contacte físic amb la matèria i la col·laboració internacional per crear curtmetratges conjunts", exposa.
Els titulats han seguit camins molt diversos: alguns han continuat la formació i treball en institucions reconegudes com ara Aardman Animation –els creadors dels mítics Wallace i Gromit–, i uns altres han iniciat projectes docents i formatius en stop-motion als seus països d’origen, com Colòmbia, Egipte, els Estats Units i Rússia.