Contingut patrocinat
Especials 08/05/2023

Mesures per donar suport als més vulnerables

Donar suport als qui es troben en situació de pobresa i en risc d'exclusió social és més important que mai. Per aquest motiu, CaixaBank ha estat el primer banc que s'adhereix a l'ampliació del Codi de Bones Pràctiques per a entitats financeres, que inclou mesures per donar suport a hipotecats en dificultats.

Redacció
3 min
Durant la pandèmia de covid, CaixaBank va concedir 500.000 moratòries en el pagament de la hipoteca i préstecs al consum i va condonar el lloguer a 4.800 llars.

La pandèmia va accentuar les dificultats financeres de famílies i empreses i va suposar un increment de les diferents taxes que mesuren el percentatge de les persones que es troben en risc de pobresa i d'exclusió social a Espanya. Actualment, ja són més de deu milions les persones amb ingressos baixos en relació amb el conjunt dels ciutadans.

'Nosaltres', el programa de CaixaBank en què cabem tots, finalitza la primera temporada amb una aproximació al conjunt de persones de la societat que ho van passar malament durant la pandèmia -o que continuen tenint dificultats en moments puntuals- perquè donar suport als qui es troben en situació de pobresa o en risc d'exclusió social és més important que mai.

Paper de la banca durant la pandèmia i la guerra a Ucraïna

L'experiència ha demostrat que quan hi ha una crisi econòmica i un sector financer fort, l'impacte d'aquesta crisi és molt menor i menys durador.

En els darrers temps, la banca ha ajudat financerament les famílies i les empreses durant la crisi sanitària i també durant la crisi derivada de la invasió d'Ucraïna. Per exemple, a la pandèmia, el conjunt del sector va aprovar moratòries en els seus crèdits a gairebé 1,5 milions de famílies i va concedir finançament a més d'1,2 milions d'empreses.

Precisament, a 'Nosaltres' s'exemplifiquen aquests ajuts en casos concrets, com l'impacte que va tenir la pandèmia en la gestió d'un petit comerç i com el suport financer de CaixaBank va ser fonamental per mantenir-lo obert. O el cas d'una família amb dificultats per arribar a final de mes i que es va poder acollir a un pla d'ajudes.

'Nosaltres' pretén mostrar, amb dades i històries, que, estant a prop de les persones, ja sigui a través de la formació, la inclusió financera, el desenvolupament econòmic de les zones rurals o la cultura financera, és més fàcil que les persones aconsegueixin el que es proposin.

Àmplia experiència de CaixaBank a donar suport als seus clients

CaixaBank es va convertir en la primera entitat a adherir-se a les iniciatives aprovades, després d'haver realitzat el 35% de les operacions del conjunt del sector del Codi vigent des del 2012. L'ampliació que s'ha aprovat al Codi de Bones Pràctiques i les mesures transitòries addicionals són una fórmula més per donar suport als que ho necessiten. En uns casos, l'adhesió a una d'aquestes fórmules serà el més adequat per al client, i en altres casos seran millors altres fórmules.

CaixaBank té una àmplia experiència en el suport als clients. El 2009 va posar en marxa un Pla d'Ajudes a persones físiques que ha permès donar suport a 360.000 clients que tenien dificultats per fer front al pagament de la hipoteca. A més, ha fet més de 27.000 dacions en pagament.

Durant la pandèmia de covid, CaixaBank va concedir 500.000 moratòries en el pagament de la hipoteca i préstecs al consum i va condonar el lloguer a 4.800 llars.

Per a CaixaBank fomentar l'accés de totes les persones a un habitatge digne ha estat sempre una prioritat.

Fort compromís amb l'accés a l'habitatge

Per a CaixaBank fomentar l'accés de totes les persones a un habitatge digne ha estat sempre una prioritat, aplicant criteris de flexibilitat a les reestructuracions de crèdit i atenció personal de cada client.

CaixaBank compta en aquests moments amb 16.535 habitatges de lloguer, dels quals el 70% (11.591) estan en lloguer social. Aquesta xifra inclou 6.755 habitatges aportats al fons social d'habitatges estatal, més de la meitat del que aporta el sector.

I, des de fa temps, l'entitat s'ha focalitzat a ajudar els més vulnerables a través del Programa Impulsa (5.500 persones han passat pel programa), subvencionant les rendes en alguns casos i ajudant que els llogaters puguin obtenir els ajuts públics a què tenen dret.

stats