Contingut patrocinat
Especials 14/01/2024

La xarxa més gran de sucursals i oficines mòbils que sostenen la inclusió financera a l'Espanya rural

En tres de cada deu pobles d'Espanya hi ha, almenys, una oficina de CaixaBank

Redacció
3 min
Les ofimòbils de CaixaBank recorren cada any més de 52.000 quilòmetres per arribar a petites localitats en les quals no hi ha servei bancari.

L'absència d'un centre de salut, una escola, un comerç o una sucursal bancària és una realitat amb la qual es conviu en un gran nombre de petites localitats de l’anomenada Espanya rural, cada vegada més afectades per la despoblació.

Fer-hi front és el principal repte de les administracions públiques i les empreses privades que, cada vegada més conscients d'aquesta situació, estan desenvolupant plans per intentar mitigar aquestes situacions.

En el sector financer, hi ha nombroses iniciatives que persegueixen assegurar la inclusió financera dels ciutadans. És el cas de CaixaBank, que disposa de la xarxa d'oficines i de caixers automàtics més àmplia de tot Espanya per oferir servei a petites localitats.

En concret, la xarxa de sucursals de CaixaBank s'acosta a 4.000 oficines on s'ofereix un servei personalitzat als clients. Això permet tenir presència mitjançant oficina física en més de 2.230 municipis, la qual cosa suposa que en gairebé tres de cada deu pobles d'Espanya hi ha una oficina de CaixaBank.

Aquesta capil·laritat de la xarxa permet a l'entitat arribar a pràcticament tots els racons de l'Estat i ser l'única entitat financera present en 483 municipis amb els quals té, a més, el compromís de no abandonar el servei.

Una oficina rural CaixaBank.

Oficines sobre rodes en sis comunitats autònomes

A més d'aquesta xarxa física d'oficines, CaixaBank té un altre servei diferencial que és l’ofimòbil, oficines sobre rodes que cada mes recorren més de 52.000 quilòmetres per arribar a petites localitats sense oficina bancària o amb restriccions que limiten l'accés als serveis financers.

L’objectiu d'aquestes 21 ofimòbils és evitar l'exclusió financera de més de 335.000 ciutadans, majoritàriament persones de més de 70 anys que resideixen en petits municipis.

Amb l'arrencada de l'any, CaixaBank ha ampliat un 23% el servei financer que presta amb les seves oficines mòbils i és present en un total de 783 poblacions en risc d'exclusió financera, davant les 636 localitats a les quals arribava al principi del 2023. Així mateix, suposa un avenç del 82% respecte a les 430 poblacions al tancament de l'exercici del 2021.

Aquest servei permet als usuaris, siguin o no clients de l'entitat, realitzar les operacions bancàries més habituals, entre les quals destaquen retirar efectiu, fer ingressos i pagar rebuts i impostos en localitats sense oficina bancària o amb restriccions que limiten l'accés als serveis financers.

Les oficines mòbils de l'entitat presten servei a tretze províncies de sis comunitats autònomes: Àvila, Burgos, Lleó, Palència i Segòvia, a Castella i Lleó; Ciudad Real, Guadalajara i Toledo, a Castella-la Manxa; Castelló i València, a la Comunitat Valenciana; Granada, a Andalusia, i a la Comunitat de Madrid i la Rioja.

Castella i Lleó és la comunitat autònoma on més presència té el servei de tot Espanya, arribant a un total de 492 poblacions. Per la seva banda, les ofimòbils de CaixaBank a la Rioja asseguren la inclusió financera de 78 localitats; a Castella-la Manxa ofereixen servei en 63 poblacions; a la Comunitat Valenciana arriben a 70 localitats; a la Comunitat de Madrid a 44 poblacions; i a 36 localitats de Granada.

Cada oficina mòbil compta amb rutes diàries diferents i, segons la demanda, visita les localitats a les quals presta servei entre una i quatre vegades al mes. Aquest servei contribueix a reduir les desigualtats, un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de la Nacions Unides amb els quals l'entitat està fortament compromesa.

stats