Publicitat
Publicitat

MOTOR - MUNDIAL DE RAL·LIS

Aman Barfull: “Anul·larem tants trams com calgui, per seguretat”

Director esportiu del RACC i màxim responsable del RallyRACC

Des que va entrar a formar part del calendari del campionat mundial al 1991, el Ral·li Catalunya - Costa Daurada -aleshores Catalunya - Costa Brava- ha sigut modèlic i pioner en alguns aspectes organitzatius. Una gran part del pressupost de la cursa que organitza el RACC es dedica a la seguretat, i la major part dels 2.000 col·laboradors amb què compta l’organització per tirar endavant la seva feina tenen com a principal missió cuidar aquest aspecte. Aman Barfull, màxim responsable d’aquesta competició, hi té una dèria més que justificada.

Sembla que la FIA està més capficada que mai per la seguretat. Hi té alguna cosa a veure que ara la màxima responsable dels ral·lis sigui l’expilot Michèle Mouton?

En part sí, però això sobretot és perquè els cotxes cada vegada corren més. Pertanyen a una generació nova dels WRC, que tornen a ser molt ràpids, i això amoïna els responsables de la federació que ens insisteixen als organitzadors perquè millorem les mesures de seguretat.

Aquest any hi ha hagut molts problemes amb l’acumulació d’espectadors en curses històriques com Montecarlo, on van haver d’anul·lar molts trams. Però el més greu es va veure a Polònia...

I per això ha caigut del calendari de l’any vinent. No volem que ens passi el mateix i per això hi insistirem, i ho seguirem fent, més que mai.

Però a Polònia la culpa no va ser de l’organitzador sinó de la gent, no?

El campionat d’aquest any està molt emocionant. L’aficionat torna a anar massivament a les curses. La FIA ja feia un parell d’anys que advertia els organitzadors polonesos dels canvis que havien de fer... i la pluja que va caure no hi va ajudar gens.

L’any passat més de 150.000 aficionats van omplir els trams de les carreteres tarragonines. Estan amoïnats?

És evident que tots ens hem de posar les piles. El ral·li és de tots, i entre tots l’hem de cuidar. Durant molts anys hem marcat la pauta en l’organització dels ral·lis. Ara toca fer un pas més.

Com ho pensen fer?

D’entrada creant moltes més zones específiques per als espectadors als trams, ben situades, segures i ben senyalitzades. I prohibint-los que se situïn fora d’aquests indrets. Això ajudarà que els aficionats vegin millor el pas dels participants, d’una manera controlada, i en uns espais específics ben delimitats.

Se senten amenaçats per la FIA? El ral·li català està en perill de deixar de ser del campionat mundial?

En absolut. Però no volem que paguin justos per pecadors. No pot ser que els aficionats que arriben tres o quatre hores abans als trams, que aparquen bé el cotxe en llocs segurs i que es col·loquen perfectament a les seccions senyalitzades vegin que, per culpa del comportament irregular d’uns altres, un tram quedi anul·lat i es quedin sense espectacle.

Això és decisió de la FIA?

I nostra. Davant del més mínim dubte serem nosaltres els qui anul·larem trams. Ens sabrà molt de greu pels aficionats autèntics, però actuarem així. Contundentment. I la FIA ho aprovarà i ho veurà bé perquè ens demanen que conscienciem bé els espectadors.

Com es pot evitar això?

Seguint tres normes molt bàsiques. La primera és no caminar pel tram quan ja faltin trenta minuts per a l’arribada del primer cotxe. Després: situar-se, i no moure’s, en aquestes zones delimitades. I, finalment, advertint els altres aficionats que no tinguin un comportament adequat que la seva actitud posa en risc la continuïtat del ral·li i, sobretot, la seguretat de tothom. Tenim una afició tan bona i tan entesa que segur que ens ajudarà moltíssim.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT