Barça
Esports  /  Barça 14/05/2022

El Barça esprinta amb les palanques per no tancar el curs amb pèrdues

El club està a prop de vendre una part de BLM i reactiva el patrocini de la màniga

3 min
Joan Laporta ahir a Montserrat, on es va reunir la junta.

BarcelonaLa feina s’acumula als despatxos del Barça a mesura que s’acosta l’estiu i el tancament de l'exercici econòmic. Més enllà de la planificació esportiva de la temporada vinent, els executius i directius blaugranes treballen intensament en diverses carpetes que permetin alleugerir l’encara greu situació financera. El Barça té a les mans tres possibles palanques per evitar tancar el 30 de juny un balanç amb pèrdues: tancar l’acord amb CVC i vendre fins al 49% de Barça Licensing & Merchandising i de Barça Studios. 

El club, de moment, no està aconseguint els ingressos que tenia previstos aquesta temporada –una de les grans potes en què fa curt és en la recaptació de diners els dies de partit– i el president Joan Laporta, que ha portat a terme un important canvi en l’estructura de l’àrea comercial, encapçalada des de l’abril per Sergi Ricart, té entre cella i cella capgirar la situació. La palanca que més a prop està d’executar el Barça, tal com va avançar el portal 2Playbook, és la capitalització del 49% de Barça Licensing & Merchandising (BLM), la societat filial del club que es dedica, entre altres coses, a explotar el negoci de les samarretes i el marxandatge relacionat amb l'univers blaugrana. L’entitat es despendria temporalment i parcialment d'un segment que cediria al consorci integrat per Fanatics i Investindustrial, a canvi d’uns 200 milions d’euros. 

A banda d’això, es treballa per incrementar els ingressos per patrocinis després d’haver tancat el principal amb Spotify, que comportarà 57,5 milions d’euros anuals fixos més variables pels frontals de la samarreta del primer equip masculí i del femení, la roba d’entrenament i els title rights del Camp Nou. Ara el gran actiu que queda lliure és la màniga esquerra de la samarreta de joc, amb què el Barça pretén aconseguir al voltant d’uns 15 milions d’euros anuals a canvi que una marca hi posi el logotip. 

Polkadot vol el patrocini de la màniga  

Diverses empreses s’hi han interessat amb força els últims mesos. Entre elles, les relacionades amb les criptomonedes. Polkadot, segons ha pogut saber l’ARA, és un dels noms que sona. Si bé la directiva no va veure amb bons ulls associar-se amb aquest sector per a un patrocini estratègic com el que va tancar amb Spotify, malgrat que oferien més diners, aquesta vegada està més oberta a escoltar ofertes. Almenys una part liderada pel mateix Laporta, que s’està trobant amb reticències d’altres directius. També s’han interessat per la màniga empreses dels sectors de la tecnologia, el turisme, l’aviació i l’automòbil. 

Les negociacions s’havien estancat les últimes setmanes i, fins i tot, no es descartava començar el curs 2022-23 sense patrocinador a la màniga, però ha sigut el mateix Laporta qui ara ha agafat la paella pel mànec per reactivar-les amb el nou departament comercial i els fets es podrien accelerar. El patrocini de la màniga està lliure des de l’estiu del 2021 a causa de la renúncia de Beko, de qui el club blaugrana havia ingressat 9 milions per temporada. Ara la quantitat que es busca és força més ambiciosa. Un dels principals arguments que té el Barça per elevar la xifra fins a 15 milions és l’associació amb Spotify, però també el fet de voler-hi incloure la màniga de l’equip femení. De totes maneres, aquest potencial ingrés no computaria en els números del Barça fins al curs vinent. 

Barça Studios, el germà pobre

Els experts asseguren que BLM té molt potencial econòmic, però no pensen el mateix de Barça Studios, el negoci audiovisual que el club també va traslladar a una societat mercantil. La idea de Laporta també és vendre’n el 49% a un tercer. El problema és que actualment no hi ha ningú que ofereixi les xifres que voldria l’entitat perquè encara és un negoci que ha de créixer i que topa amb restriccions importants, com el fet de no tenir els drets d’imatge de la majoria dels jugadors de la plantilla. No obstant això, una de les solucions que ha pensat el Barça per incrementar-ne el valor a curt termini és incloure-hi els NFT (arxius digitals col·leccionables) i el metavers, com va informar el diari Sport. I aquí hi torna a entrar en joc l’empresa Polkadot, que en el seu moment ja es va interessar pel frontal de la samarreta i ara podria refer-se de les carabasses amb un doblet: màniga i Barça Studios.

stats