Barça
Esports  /  Barça 06/05/2022

Un Barça sense timó als Estats Units busca partits a la Costa Est i Mèxic

L’oficina del club blaugrana a Nova York no té director comercial des de fa un any

3 min
Aficionats del Barça mirant un entrenament del primer equip durant la gira del 2017.

BarcelonaL’oficina de Nova York del Barça, que a ple rendiment té un cost anual d’entre 3 i 4 milions d’euros i que el 30 de juny del 2021 acumulava 6,5 milions de patrimoni negatiu, no té director des del maig de l’any passat. En aquell moment la junta directiva de Joan Laporta va decidir que l’exjugador d’handbol Xavier O’Callaghan, que l’havia portat des del 2018, tornés a Barcelona per ser el màxim responsable de les seccions professionals del club blaugrana. Fa unes setmanes, el Barça va emetre un comunicat intern per explicar la gran reestructuració de l’àrea comercial, però aquesta plaça encara estava vacant. De totes maneres, en el mateix text es deia que s’esperava anunciar aviat qui en seria el nou director. 

Segons fonts properes a l’oficina de Nova York del Barça, ubicada en ple Manhattan, des de fa un temps molt poc personal del club treballa des d’allà. “A Nova York no hi ha ningú venent des que Nicolò Zini [responsable de desenvolupament de negoci del Barça a Amèrica fins al març del 2021] va marxar amb Xavier Asensi [ex director comercial del club blaugrana] a l’Inter Miami”, expliquen. Hi ha una secretària a l’oficina i també fan ús de l’espai els empleats de les Barça Academy de la regió. Els Estats Units és el país on l’entitat blaugrana té més acadèmies i campus. De fet, des del 2017 hi té l’única acadèmia residencial, que està ubicada a la ciutat de Casa Grande (Arizona). I també hi ha dues de les quatre Barça Academy Pro que té repartides pel món. En aquest cas, són a Nova York i Miami.

“Els temes de Nova York els portem des de Barcelona”, informa a l’ARA un càrrec important del club. Actualment, el Barça té sis patrocinadors a Nord-amèrica: Nike, Gatorade, Scotiabank, Coca-Cola, H&S i Stanley. Però aquest últim, que des del 2018 és patrocinador global del club i apareix al frontal de la samarreta del primer equip femení de futbol, deixarà de ser-ho el 30 de juny, quan en aquest actiu li agafarà el relleu Spotify. Precisament, l'empresa sueca, que també patrocinarà el frontal de l’equip masculí i la roba d’entrenament dels dos, i posseirà els title rights del Camp Nou, té una de les seves dues seus principals a Nova York, al World Trade Center, a tocar d'on s'ubicaven les Torres Bessones.

Sense Messi, menys de la meitat d'ingressos

Un altre dels assumptes que el club està portant des de Barcelona és la recerca de partits amistosos als Estats Units de cara a l’estiu. La feina no està sent gens fàcil. Aquesta setmana, tal com va avançar ESPN, va caure la possibilitat de fer una gira per la Costa Oest. El Barça, segons ha pogut saber l’ARA, està treballant ara per tancar partits a Mèxic i a la costa est dels Estats Units, amb un especial interès per Miami, la ciutat on diversos jugadors del primer equip tenen previst acabar la seva carrera.

Representants del Barça i del Madrid, el 2017 a Miami.

Però fonts coneixedores del sector i del club blaugrana adverteixen que per al Barça serà molt difícil aconseguir jugar a Miami aquest 2022. A diferència de les últimes gires pels Estats Units que ha fet l’entitat, aquesta vegada la promotora amb la qual està treballant no és Relevent Sports Group, que es converteix així en competidora a l’hora de tancar partits amistosos dels grans clubs europeus. I aquesta promotora té molt poder a Miami, ja que el seu propietari, Stephen Ross, també ho és del Hard Rock Stadium que hi ha a la ciutat de Florida (l’estadi on es va jugar el clàssic amb el Reial Madrid del 2017), de la International Champions Cup (la competició estival entre els grans clubs de futbol europeus) i dels Miami Dolphins, un equip de la NFL. 

“Sense Messi i sense haver guanyat ni la Lliga ni la Champions, el Barça aquest estiu tindrà un valor semblant al d’altres equips que fins ara estaven per sota econòmicament a l’hora de marcar les tarifes de les gires”, explica una font del sector. En gires anteriors als Estats Units, el Barça va superar els 10 milions d’euros de recaptació. “Ara facturarà menys de la meitat que abans”, afegeix. De moment, l’únic que té 100% lligat el primer equip masculí blaugrana de cara a aquest estiu és un partit amistós a Sydney (Austràlia) el 25 de maig davant un combinat dels millors jugadors de la lliga australiana.

stats