Barça

Bartomeu, investigat pel pagament de comissions

L'expresident del Barça haurà de declarar el 24 d'octubre

Bartomeu no ha volgut fer declaracions davant els mitjans de comunicació a la Ciutat de la Justícia de l'Hospitalet de Llobregat.

BarcelonaEl jutjat d'instrucció número 16 de Barcelona ha acordat la citació en qualitat d’investigat de l’expresident del Barça Josep Maria Bartomeu arran d’una denúncia interposada per la junta de Joan Laporta en què li atribueix el pagament de comissions milionàries en fitxatges, entre els quals el d'Antoine Griezmann i el de Malcom Silva de Oliveira. Segons ha confirmat l'ARA a partir de la informació avançada per El Mundo, el pròxim 24 d’octubre declararan en qualitat d’investigats Bartomeu, l'antic CEO Òscar Grau i l'exresponsable dels serveis jurídics Román Gómez Ponti. El 7 de novembre compareixeran igualment com a imputats l'exvicepresident esportiu Jordi Mestre i un altre exdirector general culer, Nacho Mestre. Per la seva banda, l’advocat José Ángel González Franco, que va intervenir en el fitxatge de Griezmann, compareixerà el 4 de desembre juntament amb el seu soci Domingo Goenaga.

Laporta, que va presentar aquesta denúncia fa més de tres anys, responsabilitza Bartomeu d'un perjudici al club que ascendiria a 30 milions d’euros, segons els seus càlculs, i es va basar en un informe forensic elaborat per l’agència de detectius Kroll, que va ser remès a la Fiscalia. Els delictes que s’atribueixen a l'ex junta directiva són administració deslleial, apropiació indeguda i falsedat comptable.

Els fitxatges de Malcom i Griezmann, sota sospita

L’actual govern blaugrana va denunciar “comissions del 33% i empreses que van néixer només per facturar al Barça”. Un exemple és el fitxatge del brasiler Malcom, on asseguren que es va abonar una comissió de 10 milions gràcies a un contracte “signat molt després que es tanqués el fitxatge”. També es van denunciar els pagaments al lletrat González Franco, a qui es vincula un cobrament d’“1,7 milions” per tancar l’acord de conformitat del club en el cas Neymar, i també se l’implicava en el cobrament de comissions en el fitxatge de Griezmann i en la percepció d’honoraris abundants.

Per a Laporta, amb aquesta denúncia existeix “un modus operandi” recurrent per “evitar els controls econòmics interns i estatutaris”, i també s’hi incloïa el “pagament il·legítim” de 15 milions d'euros a l’Atlètic de Madrid mitjançant una “simulació de tanteig de jugadors” perquè el club matalasser no portés als tribunals les proves que tenia que Griezmann havia negociat amb el Barça tenint contracte en vigor amb ells. Des de la part denunciada es manifesta sorpresa pel procediment: "¿Hi ha algun club al món que no pagui comissió als agents dels jugadors?" A més, el representant legal de Bartomeu ja ha demanat al jutge que no es prorrogui més la instrucció i ha expressat estupor pel fet que les diligències s'obrissin fa dos anys.

stats