BÀSQUET - EUROLLIGA

Un Galatasaray reinventat, últim obstacle per anar a Milà

El Barça obre l’eliminatòria de quarts de final al Palau

Marcelinho Huertas, base del Barça, assegut amb una pilota a la graderia lateral del Palau Blaugrana.
àlex Gozalbo
15/04/2014
2 min

BarcelonaAmb la final four de Milà a tocar, el Barça i el Galatasaray obren aquest vespre (19 hores, Esport3 i Canal+ Deportes) els quarts de final de l’Eurolliga. Xavi Pascual, que podrà disposar de Brad Oleson, considera clau el primer partit de la sèrie i vol evitar qualsevol possible distracció. “El primer partit sempre té molta importància i és molt difícil de jugar, ja que l’equip local sempre té molta pressió. Serà un partit difícil i molt emocional. Crec que aquest enfrontament marcarà tota l’eliminatòria”, adverteix el tècnic.

El Galatasaray, un equip que aquesta temporada s’ha reinventat i s’ha sobreposat a les lesions de Nate Jawai, Erwin Dudley, Manuchar Markoixvili i Jamont Gordon, arriba al Palau Blaugrana en un bon moment de forma. “És un equip que ha anat de menys a més i que arriba al Palau Blaugrana en el millor moment de la temporada”, avisa Xavi Pascual. “L’equip turc té una plantilla molt llarga, que ha anat creixent amb les lesions. Carlos Arroyo porta el pes de l’equip, però tenen un gran talent i equilibri”, analitza el tècnic.

El Barça és el gran favorit per accedir a la final four, on es trobaria amb el guanyador de l’eliminatòria entre el Reial Madrid i l’Olympiacos, però l’equip blaugrana ho nega. “Gairebé sempre som favorits. De vegades amb coneixement i de vegades amb desconeixement del rival. El Galatasaray ha jugat poques vegades els quarts de final, però això no vol dir que no sigui un rival molt complicat”, assegura Xavi Pascual. “Tothom té la seva opinió, però un equip que arriba als quarts de final segur que té les seves virtuts. Respectem el Galatasaray com l’equip gran que és. Té un gran talent individual, tot i que potser té un atac cinc contra cinc més fluix”, diu Marcelinho Huertas.

Encara que Carlos Arroyo és l’encarregat d’assumir el pes ofensiu, l’equip turc també té una bona línia exterior formada per jugadors com Engin Atsur, Sinan Guler, Manuchar Markoixvili, Malik Hairston i Henry Domercant. A més, el Galatasaray disposa d’alers pivots perillosos (Zoran Erceg i Milan Macvan) i pivots complets (Pops Mensah-Bonsu i Furcan Aldemir).

Protesta per l’horari

L’horari del primer partit -les set de la tarda- ha provocat algunes crítiques. “No és una sorpresa jugar a les set perquè gairebé cada any ens passa. Sóc dels romàntics que pensen que els horaris han de ser sempre els mateixos perquè això ajuda els espectadors i els fidelitza”, diu Xavi Pascual. Els Dracs 1991 faran un acte de protesta per deixar clar el seu malestar.

stats