DAKAR 2019

El Dakar 2019, íntegrament al Perú

Després dels problemes econòmics dels altres països, el ral·li tindrà un recorregut de bucle

El Dakar ha anunciat aquest divendres el recorregut per a l'edició del 2019. Després de la negativa d'alguns països de l'Amèrica del Sud a acollir la caravana del Dakar a causa dels problemes econòmics, finalment el ral·li només passarà pel Perú. "La capacitat de reaccionar és important", ha reconegut el pilot Nani Roma, que ha afegit: "A la vida les coses canvien i cal adaptar-s'hi. Evidentment, és una llàstima no poder passar per Xile, perquè Atacama és preciós".

Serà, segons han indicat els organitzadors, un recorregut en bucle que començarà el 6 de gener a Lima i acabarà a la mateixa capital del país onze dies més tard. Els pilots hauran de completar 10 dies de competició més una jornada de descans entremig. Nani Roma no sap més detalls sobre el recorregut, però després d'haver passat pel Perú en algun altre Dakar, ja avança que serà "un ral·li dur, cent per cent fora pistes, amb dunes...", i indica: "Hi ha zones del nord per explotar que poden estar molt bé".

El Perú va incorporar-se a la llista de països pels quals el Dakar ha passat des del 2012. Per al 2019, els problemes econòmics van fer caure del recorregut Bolívia, Xile i l'Argentina, país que per primer cop d'ençà que el ral·li es va traslladar a l'Amèrica del Sud no acollirà cap etapa del Dakar. La negativa de l'Argentina, per exemple, ha fet que els organitzadors hagin hagut de prescindir del Paraguai, un dels països que volien acollir el ral·li. Arribar-hi des del Perú, però, obligava la caravana a trepitjar territori argentí. "A tots ens agradaria anar a Xile, a l'Argentina... però si em poso en la pell dels organitzadors, que a pocs dies d'anunciar el recorregut, veuen com algun país els hi cau... crec que han fet bona feina i han reaccionat molt bé", diu Roma.

Per al 2019, a més, hi haurà un canvi en la normativa, ja que els organitzadors permetran que els participants de cotxes i camions que abandonin durant la primera setmana es reenganxin a partir de la jornada de descans i completin la segona part del recorregut participant en una classificació paral·lela.

Buscar altres localitzacions

Després de l'enrenou per planificar el Dakar del 2019, els organitzadors han decidit canviar mínimament el discurs i obrir-se a altres localitzacions. Així, després de la negativa d'alguns països de l'Amèrica de Sud d'acollir el ral·li, ara calia salvar l'expedient amb un ral·li que, de ben segur, serà exigent, però de mínims, i després aprofitar el temps per treballar per recuperar l'essència del Dakar el 2020. I sense tancar-se cap porta."Potser l'Amèrica del Sud és una pàgina que s'està a punt de tancar", opina Nani Roma. Segons ha comentat a Efe Etienne Lavigne, el director de la prova, des de l'organització han mantingut contactes amb Algèria (cosa que suposaria el retorn del ral·li al Sàhara), Portugal, Angola, Namíbia i l'Aràbia Saudita. "Tornar a l'Àfrica seria genial, espectacular! M'agradaria molt! Jo vaig conèixer el Dakar allà i la veritat és que, tot i que a l'Amèrica del Sud hem trobat indrets espectaculars, trobes a faltar les olors, els poblets i la gent d'allà", apunta el pilot de Folgueroles, que aquest any tornarà a competir amb el 4x4 de Mini.

A causa de l'endarreriment de l'anunci del recorregut, el període per inscriure's al Dakar començarà el dilluns 21 de maig.

Etiquetes

Més continguts de