Motor

Marc Márquez s'acomiada de la temporada en un nou podi d'Aleix Espargaró

El de Granollers torna a pujar al tercer esgraó a Mugello en una cursa en què s'imposa Bagnaia

2 min
Marc Márquez dins del box

BarcelonaLa temporada s'ha acabat per a Marc Márquez. El pilot de Cervera tornar a fer un punt i a part en la seva carrera per passar de nou per quiròfan per culpa del seu húmer. Per quart cop haurà de ser intervingut a l'espatlla per intentar fer net d'una vegada i poder tornar a ser aquell pilot que guanyava Mundials i no tenia rival. Els últims anys han sigut cruels amb el català. Entre els problemes amb el seu braç i la diplopia (problemes de visió doble) no ha pogut mostrar la seva millor versió i tornar a gaudir sobre la moto. El seu estil de pilotatge havia canviat tant que estava provocant-se lesions en altres parts del cos per culpa d'una rotació excessiva del braç dret. Sense data per al retorn, Márquez s'acomiada del Mundial amb una desena posició i la il·lusió de poder tornar així que pugui, però sent ell mateix.

Sense Márquez, els semàfors s'han apagat al circuit de Mugello i les motos han volat en el traçat italià. Les Ducati continuen regnant a la categoria reina del motociclisme i els pilots han gaudit d'un Gran Premi emblemàtic dins del calendari del Mundial. Un dels que no podia (ni volia) amagar el somriure un cop s'ha tret el casc és Aleix Espargaró. El de Granollers ha pujat al podi per quarta vegada consecutiva aquesta temporada consolidant l'Aprilia com una de les motos líders del Mundial. Ha travessat la línia de meta en la tercera posició després d'aconseguir mantenir el ritme d'un Pecco Bagnaia intractable i just per darrere del seu rival directe en el Mundial, Fabio Quartararo.

El que ha aconseguit Il Capitano és excepcional. El català ha liderat el ressorgiment de la marca italiana, ha guiat en la seva fugida del no-res i ha refermat el seu pilotatge i la seva presència al pàdoc. Fa dues temporades va estar a punt de marxar. No era feliç, els contres pesaven més que els pros, però va donar una última oportunitat a l'esport de la seva vida. Amb la seva parella, Laura, i els seus dos bessons com a inspiració, el català va enfortir la seva aposta per Aprilia i tot va començar a funcionar. Ara, mirant enrere, tot ha valgut la pena. La temporada que està fent és majúscula i sorprenent i, després de tot el que ha patit, està lluitant per guanyar el Mundial.

Ducati i Itàlia, una relació d'amor

Mugello torna a tenir un rei local. Amb l'adeu de Valentino Rossi a MotoGP, Itàlia busca un hereu i Pecco Bagnaia es postula amb mèrits. El pilot de Ducati s'ha desempallegat de tots els seus rivals en els primers girs per liderar en solitari, com a ell tant li agrada, el seu Gran Premi de casa. Quan ha fet onejar la bandera de quadres ha rebut un bany de masses que l'ha deixat sense botes i guants, que ha regalat a l'afició en ple moment d'eufòria.

El Tiburón de Mazarrón torna a fer història

Pedro Tiburón Acosta ha guanyat el Gran Premi d'Itàlia de Moto2 i es converteix en el pilot més jove de la història que ho aconsegueix en la categoria intermèdia. Acosta, amb 18 anys i quatre dies, desbanca en aquesta classificació especial un Marc Márquez que havia aconseguit el rècord a França l'any 2011, quan va guanyar la carrera disputada a Le Mans amb 18 anys i 87 dies.

stats