La pròxima edició del 080 aposta per la moda sostenible

El certamen se celebrarà del 25 al 28 de juny al recinte modernista de Sant Pau

"La moda serà sostenible o no serà". Ho ha dit aquest matí Marta Coca, la 'project manager' del 080, fent referència a una de les tendències més potents i globals que viu l'àmbit de la moda. I és que la deriva cap a la sostenibilitat és cada cop més important en un dels sectors més contaminants del planeta que s'ha de posar les piles per deixar de ser-ho.

Així, en aquesta nova edició del 080 Barcelona Fashion hi haurà una forta presència de marques i dissenyadors que aposten per la filosofia sostenible, ecològica, la producció local i la reutilització. Un exemple són les tres marques internacionals convidades en aquesta edició: Nicholas K, Nous Étudions i Marrakshi Life.

Els primers, procedents de Nova York, utilitzen tèxtils sostenibles i apliquen pràctiques ètiques en totes les fases de la producció. Per la seva banda, Nous Étudions, una firma argentina, fa bandera de ser vegana i ha col·laborat amb firmes com Nike. I Marrakshi Life és la marca del fotògraf de Nova York, Randall Bachner, que aposta per l''slow fashion', la sostenibilitat i la moda sense gènere.

Aquesta presència internacional anirà acompanyada de les marques d'aquí, en total 24, que participaran en aquesta edició. Entre els fidels a la cita que no fallen hi ha Custo Barcelona, Guillermina Baeza, Krizia Robustella, Brain&Beast, Lebor Gabala, Naulover o Scorpion, que presentaran les seves noves col·leccions. I entre els debutants hi ha marques com ara All Sisters, Sonia Carrasco, Laura Vecino o All That She Loves. 

Com sempre, la cita acabarà amb l'entrega de premis: el Premi Nacional al disseny emergent, que premia el millor creador novell; el Premi Nacional a la millor col·lecció, al qual opten dissenyadors i marques que desfilen en aquesta edició i que tinguin una facturació per sobre dels 50.000 euros, i finalment el premi MODACC a la millor col·lecció de marques internacionals, que premia la creativitat i el talent de les marques exportadores.

Més continguts de