Estils 01/04/2016

'Burquini', el banyador de la polèmica

França s'indigna per la decisió de Marks&Spencer de comercialitzar vestits de bany que oculten el cos de les dones

Thais Gutierrez
2 min
El burkini que comercialitza Marks & Spencer

BARCELONALa polèmica va començar amb l'anunci –dijous al vespre– de la cadena britànica Marks&Spencer que ha començat a comercialitzar una nova línia vestits de bany pensats per a dones musulmanes, els anomenats 'burquinis', que només deixen a l'aire la cara, les mans i els peus.

La reacció del govern francès no s'ha fet esperar i ha arribat aquest divendres de la mà de Laurence Rossignol, ministra de Família, Infància i Drets de les Dones, que ha titllat d'irresponsable la comercialització d'aquests vestits de bany, segons recull el diari britànic 'The Telegraph'. Segons Rossignol, aquestes peces inciten a "un control social sobre el cos de les dones" i suposen "una submissió a misògins i conservadors religiosos". Per a ella, les dones que hi estan a favor i compren aquests vestits de bany són comparables als "negres que donaven suport a l'esclavitud".

Per a aquesta ministra, "quan les marques inverteixen en aquest mercat islàmic estan eludint les seves responsabilitats i promocionen que es cobreixi el cos de les dones", i per això demana que no es trivialitzi ni es consideri inofensiu aquest gest.

Per la seva banda, des de Marks&Spencer s'han defensat aquest divendres assegurant que la marca "ofereix un ampli ventall de vestits de bany. Hem venut aquesta peça durant molt temps i és molt popular entre els nostres clients internacionals".

Però Rossignol no és l'única veu que s'ha aixecat en contra del 'burquini'. El dissenyador Pierre Bergé ha assegurat que fomenta "l'esclavitud de les dones". "Estic escandalitzat", ha dit Bergé en declaracions a l'emisora Europe 1. "Els creadors no haurien de fer res de moda islàmica. Els dissenyadors treballen per fer sentir les dones boniques, per donar-los llibertat, no per col·laborar amb dictadors que imposen aquesta cosa abominable que serveix per amagar les dones i obligar-les a viure amagades". "Renuncieu als diners i tingueu principis", ha conclòs Bergé.

Però Marks&Spencer no és l'única marca que fa peces de moda pensades per al mercat musulmà. La marca italiana de luxe Dolce&Gabanna ha començat a comercialitzar, recentment, peces pensades per a aquest mercat.

stats