Enric d'Anglaterra demanda dos tabloides per haver-li punxat el telèfon

Es tracta de 'The Sun' i el 'Daily Mirror'

Enric d'Anglaterra ha presentat una demanda contra dos tabloides britànics, The Sun i Daily Mirror, per haver accedit suposadament a missatges telefònics privats, segons va informar divendres el Palau de Buckingham. Segons recull Efe, un portaveu oficial ha indicat que s'ha presentat una demanda en nom del príncep que assenyala que aquests dos mitjans de comunicació van recórrer a tècniques "il·legals" per "interceptar" missatges deixats a la bústia de veu de telèfons mòbils.

El net de la reina Elisabet II d'Anglaterra ja va denunciar públicament fa dos dies la "campanya implacable" que ha emprès un sector de la premsa britànica contra la seva dona, Meghan Markle, i va confirmar que aquesta última havia demandat The Mail on Sunday per la publicació d'una carta privada enviada al seu pare. El bufet d'advocats Schillings, en representació de la duquessa de Sussex, ha acusat el tabloide dominical de dur a terme una campanya plena de mentides i històries humiliants.

El príncep va explicar la decisió adoptada per Meghan amb una dura carta adreçada als mitjans, en la qual fa referència a la mort de la seva mare Diana en un accident de trànsit a París el 1997, i destaca que ara veu com la seva dona també és víctima de "les mateixes forces poderoses" de la premsa. Enric va admetre que sentia el "més profund temor que la història es tornés a repetir".

Tot i que el Palau de Buckingham no n'ha donat detalls, la BBC va assenyalar que la demanda del duc podria estar relacionada amb un escàndol de "punxades" a telèfons mòbils que es remunta a principis del 2000. Segons alguns mitjans britànics, Enric –que va començar aquesta campanya d'autodefensa mentre era de viatge oficial a l'Àfrica– hauria amagat el comunicat i la demanda de Markle al gabinet de Buckingham i a la seva família.

Més continguts de