Així recull la premsa internacional l'exhumació de Franco

Les principals capçaleres destaquen la llarga i amarga batalla política i judicial

BBC

"Trasllat de les restes del dictador espanyol"

La cadena britànica ha emès en directe l'exhumació del dictador Francisco Franco aprofitant el senyal oficial que ha ofert TVE. En la seva pàgina web, ha explicat el llarg procés jurídico-polític per aconseguir la retirada del cadàver de la basílica madrilenya i ho ha aprofitat per subratllar la divisió de la societat espanyola en la decisió del trasllat del cos.

'Le Monde'

"Les despulles de Franco, exhumades després de mesos de controvèrsia judicial"

El rotatiu francès ha fet una cobertura discreta en la seva edició digital, amb una notícia signada per l'agència AFP en què es destaca que uns 200 "nostàlgics" de la dictadura s'han plantat als voltants del cementiri de Mingorrubio per cantar el  Cara al sol i també explica que el fill capellà del colpista Antonio Tejero ha oficiat la cerimònia de reinhumació.

'The Guardian'

"Espanya compleix el seu deure"

El corresponsal del diari britànic detalla que al Valle de los Caídos encara queden 33.382 cossos enterrats i que, a la sortida de la basílica, els familiars de Franco han cridat " Viva España!" i " Viva Franco!"

'The New York Times'

"Les restes de Franco són exhumades i reinhumades després d'una batalla amarga"

Il·lustrada amb fotografies d'arxiu, el corresponsal del rotatiu nord-americà ha escrit sobre la batalla als tribunals i al Congrés que ha passat Espanya abans de la retirada del taüt del dictador. En aquest sentit, s'indica que el trasllat del fèretre coincideix amb la polarització de la dreta política i la irrupció de la ultradreta Vox, que s'ha oposat a moure el cos del Valle de los Caídos.

'The Washington Post'

"Espanya exhuma el dictador Francisco Franco després d’anys d’amarga polèmica"

Els dos periodistes que signen la crònica destaquen les crítiques que ha rebut el govern de Pedro Sánchez per part de l'oposició per tirar endavant l'exhumació a una setmana de l'inici de la campanya de les eleccions generals del 10-N.

Sky News

"Les restes del general Franco, retirades d'un mausoleu estatal"

La cadena britànica també recull la presència d'un grup de feixistes que han exhibit simbologia feixista i han cantat cançons franquistes.

'Clarín'

"Traslladen les restes del dictador Franco d'un mausoleu a un cementiri"

El diari argentí elabora la informació a partir de teletips d'agència i explica que, després de 44 anys d'estar al Valle de los Caídos, el fèretre ha sortit "sense honors" i amb la presència de grups feixistes i els visques a Franco i Espanya que han cridat els familiars del dictador.

'Público'

"Franco surt del Valle de los Caídos. «El meu avi no està sol», diu el net"

La periodista que signa la peça subratlla les crítiques de la família del dictador a les restriccions imposades per la Moncloa per evitar la proximitat dels feixistes i evitar així les exaltacions a Franco, que finalment s'han produït tant al Valle de los Caídos com al cementiri de Mingorrubio.