Mèdia 10/08/2017

Amazon busca el seu drama estrella

La plataforma de vídeo sota demanda recorre a noms consolidats del món del cinema per intentar guanyar la partida a Netflix, el seu principal competidor

Alejandra Palés
4 min
AMAZOn busca el seu drama estrella

BarcelonaEl paradís de ficció indie que prometia Amazon Prime Video quan va estrenar la dramèdia Transparent s’està esvaint. Si al principi la plataforma de vídeo confiava en el seu sistema de pilots per decidir quins projectes tirava endavant -eren els usuaris i la crítica especialitzada els que decidien quines sèries eren les més interessants- ara ha virat cap a la cerca de noms consolidats del món del cinema que atreguin l’atenció mediàtica. L’últim exemple d’aquesta estratègia ha sigut l’anunci de la participació d’Isabelle Huppert a The Romanoffs, la ficció que prepara Matthew Weiner, creador de Mad men, per a la plataforma.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Comptar amb Weiner no ha sigut fàcil per a Amazon. La companyia va haver de competir amb cinc pretendents més. Finalment va aconseguir seduir el creador posant damunt la taula 70 milions de dòlars i el compromís de fer una sèrie de vuit episodis, sense necessitat de passar pel vistiplau previ dels espectadors. The Romanoffs, que s’estrenarà la primavera del 2018, s’ambientarà en l’actualitat i seguirà diverses persones que creuen ser descendents de la família imperial russa, executada durant la revolució bolxevic. A més de comptar amb la diva del cinema francès, Weiner ha reclutat alguns dels actors de Mad men, com Christina Hendricks i John Slattery, i altres estrelles com Aaron Eckhart.

Les dues joies de la corona del catàleg original d’Amazon són la mencionada Transparent i Mozart in the jungle, les seves dues úniques sèries que han aconseguit captar l’atenció de la crítica i els premis. En el cas de la primera, a més, ha sigut el centre d’un moviment que busca més representativitat per a la diversitat sexual en la ficció. Tot i així, la plataforma encara no compta amb un gran drama, pensat per a un públic ampli, que li asseguri premis i ressò mediàtic com li passa a Netflix amb House of cards. Fins ara les seves sèries, tant les originals com les adquirides, han sigut considerades sèries nínxol tant per temàtica com per narració. El ventall de creadors de la plataforma inclou cineastes provinents de l’escena independent com Jill Soloway, Roman Coppola o Jason Schwartzman.

Un buit per omplir

Una de les candidates a ser el drama de referència d’Amazon és l’adaptació televisiva del podcast Homecoming, un thriller psicològic i polític sobre una terapeuta que treballa en un edifici governamental secret on soldats nord-americans que acaben de tornar al país s’intenten readaptar a la vida civil. Abans d’estrenar-se, la sèrie ja ha rebut llum verda per fer dues temporades. El responsable de traduir les paraules en imatges serà el creador de Mr. Robot, Sam Esmail. Davant de la càmera hi haurà Julia Roberts. Amazon s’ha volgut assegurar l’èxit conservant-ne els drets d’emissió mundials.

Encara sense data d’estrena, el servei també està desenvolupant Too old to die young, un projecte de Nicolas Winding Refn, un altre nom de prestigi dins de l’ambient cinematogràfic. El director de la pel·lícula Drive comptarà amb Miles Teller per interpretar un agent de policia de Los Angeles que transita pels baixos fons de la ciutat.

Esforç econòmic

Els temps en què Amazon era la llar per a creadors fora dels circuits més comercials han quedat enrere. Ara la plataforma juga amb grans xifres econòmiques tot i que Roy Price, el seu director, no va voler desvelar, durant la seva participació al MipTV, si el pressupost dedicat a la producció i compra de ficcions superarà els 2.000 milions de dòlars que es van estimar el 2016. Per a Price la prioritat és “la crème de la crème, les cinc sèries de les quals la gent parla a l’hora de dinar”. Per aconseguir-ho, necessites “anar a totes i fitxar gent que fa coses diferents i aporta alguna cosa nova”, va explicar.

Tot i no parlar de números, el cert és que Amazon ha desembutxacat 160 milions de dòlars per a un projecte encara sense títol del director David O. Russell, nominat als Oscars per, entre d’altres, El lado bueno de las cosas i La gran estafa americana. La sèrie, que de moment té dues temporades de vuit episodis cada una, se centrarà en el món de la màfia i estarà protagonitzada per Robert De Niro i Julianne Moore.

L’inici de l’estratègia de sumar noms vips al projecte d’Amazon va ser l’acord amb Woody Allen per escriure i dirigir una comèdia per a ells. La plataforma li passava la mà per la cara al seu principal competidor, Netflix, aconseguint que el director accedís a fer la seva primera sèrie. Malgrat l’anunci a so de bombo i plateret, l’experiència no ha tingut gaire èxit. Crisis in six scenes ha passat desapercebuda: no ha estat present en els premis televisius i ha rebut comentaris negatius de la crítica.

Facebook vol un tros del pastís de l’emissió de continguts

En el constant moviment de naixements de serveis de continguts audiovisuals, Facebook va anunciar ahir el llançament de Watch. Es tracta d’un nou apartat de la xarxa social en què s’ubicaran tots els seus vídeos, emissions en directe i sèries originals. El nou servei estarà disponible en totes les aplicacions de la xarxa social i per a Smart TV, tot i que, de moment, només estarà disponible per a un nombre reduït d’usuaris dels Estats Units, segons ha explicat Mark Zuckerberg.

La xarxa social vol competir amb Netflix, Amazon i YouTube i ja té acords per emetre diversos continguts com la lliga professional de beisbol nord-americana i un programa de cuina.

stats