TELEVISIÓ

Antena 3 busca ara la millor veu de la tercera edat

La versió sènior de ‘La Voz’ arriba després de la segona edició menys vista del format original

Després d’un descans de només quatre setmanes, La Voz torna aquest dimecres, a les 22.40 h, a Antena 3. Ho fa, això sí, amb una variant fins ara inèdita a Espanya, La Voz senior, en què tots els concursants tindran més de 60 anys. La mecànica, però, serà la mateixa de sempre: en una primera fase, els quatre coachs s’asseuran d’esquena davant dels aspirants, que únicament amb la seva interpretació vocal els hauran de convèncer perquè es girin i els incorporin als seus respectius equips; a partir d’aquí, els cantants s’aniran enfrontant els uns als altres fins que només quedi un guanyador. Eva González repeteix com a presentadora d’un programa en què els participants “sorprendran amb estils diversos”, segons Antena 3, que a part de mostrar els cantants sobre l’escenari també descobrirà “la persona que hi ha darrere l’artista”.

Més enllà de l’edat dels concursants, Antena 3 introduirà algunes modificacions més respecte a l’edició de La Voz que va emetre entre el gener i l’abril. David Bisbal, que ja havia participat en les dues primeres temporades del programa a Telecinco, substitueix Luis Fonsi i completarà el quartet de coachs al costat d’Antonio Orozco, Paulina Rubio i Pablo López. A més, la durada del concurs serà inferior: si bé la versió original va estar en antena durant tres mesos, aquesta s’allargarà només vuit setmanes. La cadena deixa de banda l’estratègia de programar el concurs en dues nits consecutives i l’emetrà només els dimecres, però sí que manté la idea de les gales curtes, que s’acabaran cap a la mitjanit. D’aquesta manera, diu Antena 3, els espectadors “poden disfrutar del programa sencer en prime time ”, la qual cosa el converteix en “el millor aparador per als anunciants”.

La Voz senior va néixer l’estiu passat a Holanda, el país de procedència del format original, i també s’ha pogut veure a Bèlgica (on la final va superar el 40% de quota de pantalla), Alemanya, Rússia i Tailàndia. Actualment se’n preparen adaptacions en diversos països.

Una edició poc vista

Antena 3 va sorprendre a tothom l’estiu de l’any passat quan va anunciar que havia comprat els drets de La Voz, que havia aterrat a Espanya el 2012 de la mà de Telecinco i que acumulava cinc edicions en aquest canal (i quatre més en la versió infantil, La Voz kids ). Però l’arribada del concurs a la nova cadena no va tenir l’impacte que es podia esperar. El primer dia va fregar els quatre milions d’espectadors i va obtenir un 25% de share a tot l’Estat, però ràpidament es va estabilitzar per sota del 20%. Durant les primeres sis setmanes va liderar el prime time, però un cop acabades les audicions a cegues es va veure superat cada dilluns per Got talent, i ni el canvi de dia (les últimes entregues es van emetre en dimecres) ni l’aproximació de la final van canviar la tendència negativa. De fet, la final va ser la menys vista de les sis edicions, amb un 18% i 2.169.000 seguidors, i la mitjana de la temporada (2,7 milions i 18,8% de quota) només va superar l’última edició de Telecinco. Totes les altres havien superat els 3 milions d’espectadors i el 23%.

Amb tot, Antena 3 manté l’aposta pel format amb l’estrena ara de la versió sènior, i es guarda encara el cartutx de l’edició infantil.

Més continguts de