El CAC critica el '.Cat' que va convidar només partits sobiranistes

Considera que el programa no s'adequava al llibre d'estil de la Corporació pel que fa al respecte al pluralisme

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) considera que el programa de TV3 '.Cat' no va complir el que estableix el llibre d'estil de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) en referència al pluralisme polític en la seva entrega del 28 de maig, quatre dies després de les eleccions municipals, quan va organitzar un debat sobre el 27-S en què només van participar representants de partits i entitats sobiranistes: CDC, ERC, CUP, ANC i Òmnium Cultural.

En un acord adoptat per unanimitat, el Consell –que ha actuat d'ofici– adverteix la CCMA d'aquest incompliment i li recorda que el llibre d'estil "conté els principis i directrius assumits" per la mateixa Corporació "en garantia del compliment de les missions de servei públic, per la qual cosa és necessari que adeqüi la programació dels diferents canals a les seves previsions".

El CAC assenyala que, malgrat que durant el programa es van sentir "opinions divergents pel que fa al desenvolupament del procés sobiranista, tots els participants es mostraven "coincidents en la necessitat de la seva execució". L'organisme també subratlla que la presentadora del programa, Ariadna Oltra, va explicar, abans d'acomiadar-lo, que hi havia "la intenció d’ampliar", en altres entregues de l'espai, "el tractament de les eleccions al Parlament [del 27-S] amb d’altres persones participants", però que més enllà d'aquesta "mera manifestació d'intencions" no va informar "sobre la temàtica de futures emissions planificades prèviament" per la CCMA "amb la finalitat de donar veu a persones de procedència política o àmbit professional o social que aportin sensibilitats o contrarestin plantejaments diferents del programa emès".

Aquella edició del '.Cat' va ser durament criticada en el seu moment pel primer secretari del PSC, Miquel Iceta, que va assegurar que no havia sentit mai "tanta indignació i vergonya". El programa va ser motiu de crítiques per part de diversos diputats a la comissió de control parlamentari de la CCMA, però el director de TV3, Eugeni Sallent, va defensar l'emissió assegurant que "no era un debat sobre la independència".

Més continguts de