Mèdia 20/06/2015

Competència multa Mediaset per fer publicitat encoberta

La CNMC li demana 324.000 euros al grup mediàtic per anuncis que hauria fet dins de 'Sálvame diario'

Efe
1 min
Les nou hores de ‘Sálvame’ coronen Telecinco

MadridLa Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha sancionat a Mediaset amb 324.000 euros per publicitat encoberta en l'emissió d'un microespai de salut al programa 'Sálvame diario', que emet Telecinco. En un comunicat, la CNMC ha informat que imposa aquesta sanció a Mediaset per incomplir la Llei General de la Comunicació Audiovisual (LGCA) en fer publicitat encoberta de Actafarma, Revidox, Obextrem i Dormax, en la secció de salut 'Me encanta cuidar-me' dels programes 'Sálvame diario' del 30 d'octubre, 6, 13 i 27 de novembre i 4 de desembre de 2014.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Segons Competència, aquestes comunicacions establien vincles amb l'anunciant a través d'un 'hashtag' i una pàgina web "en un entorn apte per induir el teleespectador a error quant a la seva naturalesa". A més, ha destacat que en cap moment de l'emissió s'adverteix del seu tractament com a publicitat ni apareix cap sobreimpressió en aquest sentit.

La CNMC ha advertit que el model de publicitat encoberta sancionat té en aquest cas "una especial gravetat" ja que es tracta d'un espai que aborda temes de salut. Contra aquesta decisió, Mediaset podrà interposar un recurs contenciós-administratiu davant l'Audiència Nacional, en un termini de dos mesos.

stats