CANVIS AL DIAL

Marca TV estudia tancar el 30 de juny

TVE s'ha acostat a Mediapro per estudiar si poden repescar el futbol que deixa lliure el canal

El canal Marca TV avalua aquests dies abaixar la persiana quan acabi el curs, el 30 de juny. Fonts d'Unedisa, el grup editor del diari esportiu i responsable de la televisió, han confirmat a l'ARA que, tot i que la decisió no està presa, és un escenari molt possible. "El canal fa dos anys que arrossega pèrdues. En una època de bonança, amb els altres mitjans del grup aportant beneficis, segur que seguiríem, perquè una televisió et dóna un bon posicionament i és una eina de màrqueting per a tots els canals de la companyia. Però amb la situació actual això es fa molt més insostenible". Les pèrdues de Marca TV han fregat els set milions d'euros anuals.

Com que la freqüència sí que té valor i està adjudicada a Unedisa, l'opció que es considera és emetre-hi una telebotiga contínua, o bé rellogar el canal a un altre operador.

Actualment, a la televisió hi treballen una vuitantena de persones, que estan contractades per Mediapro, que té assignada la producció dels continguts del canal. De moment, però, Mediapro no ha pres cap mesura -com a productora-, ja que està a l'espera de la decisió que prengui Unedisa respecte al futur de Marca TV. Però, en canvi, com a posseïdora dels drets de futbol de la Lliga de futbol i la Copa del Rei, ha començat a bellugar-se per recol·locar els paquets que fins ara tenia venuts a Marca TV, si finalment tanca emissions.

Això afectaria, per exemple, el partit de Primera Divisió en obert, que aquesta temporada s'ha disputat en dilluns, o ocasionalment en divendres, i sempre amb equips considerats menors, sense cap Barça ni Madrid.

TVE s'ha interessat per incorporar aquest partit a la seva oferta, com a via per mitigar la caiguda d'audiència que pateix. A més, les circumstàncies del tancament de MarcaTV permetrien adquirir-lo a un preu avantatjós.

A més del partit en obert, Marca TV oferia cinc partits setmanals de Segona Divisió. En aquest cas, Teledeporte és qui té més números d'emportar-se'ls, si és capaç de negociar-hi un bon preu. El canal tenia també els drets de les primeres fases de la Copa del Rei, tot i que Telecinco va fer un moviment per sorpresa al gener i va comprar cinc partits de quarts de finals i semifinals. A Catalunya, Marca TV ha ofert en exclusiva tres partits de la Copa del Rei, mentre que la resta els ha compartit amb TV3.

A banda d'això, 13 TV, la cadena de la Conferència Episcopal, avalua comprar el programa esportiu Futboleros , que s'emet a Marca TV. Les negociacions tenen lloc entre les dues cadenes, sense comptar amb el presentador del magazín, Enrique Marqués. 13 TV ha augmentat últimament la pressió sobre Intereconomía TV, el canal que li fa més competència directa. La televisió dels bisbes espanyols guanyaria així un espai de tertúlia esportiva que s'enfrontaria directament a Punto pelota , l'oferta de la cadena del toro.

Marca TV tampoc no ha aconseguit situar-se en una posició destacada en la lluita per les audiències que lliuren les cadenes temàtiques de la TDT. Va debutar el setembre del 2010 amb un 0,4% que va poder pujar fins a l'1,1% just un any més tard. Des de llavors, la dada s'ha estabilitzat, tot i que al desembre va assolir el seu màxim històric, amb un 1,4% que va baixar a l'1,2% al gener i a l'1,1% al febrer.

Unedisa ja va renunciar a tenir una televisió generalista pròpia quan va tancar Veo7, el 30 de juny del 2011. La llicència es va rellogar al canal especialitzat en documentals Discovery Max.

Més continguts de