Publicitat
Publicitat

Més d'1,4 milions de persones van veure l'especial de 'prime time' de TV3 sobre l'1-O

La televisió pública no va perdre el lideratge gairebé en cap moment entre les 06.00 i les 02.30 h

TV3 va arrasar en audiència aquest diumenge. La televisió pública va tancar l'1-O amb una quota de pantalla mitjana del 29,1%, el millor registre des del 24 d'abril del 2011, en què la televisió pública va arribar al 34,5% gràcies a una semifinal de Champions entre el Reial Madrid i el Barça. 

El resultat d'aquest diumenge, però, s'enfila fins al 36,4% si s'hi afegeix el 3/24, que durant tot el dia va oferir la mateixa programació que el canal principal. De fet, la cadena informativa va ser la tercera més vista de la jornada, amb un 7,3%, el tercer millor registre diari dels seus 14 anys d'història. Entremig s'hi va col·locar La Sexta, l'única televisió d'abast estatal que va modificar la graella per informar àmpliament sobre el referèndum, amb un 14,9%.

Els altres canals es van quedar amb resultats baixíssims: 5,3% per a Antena 3, 5,1% per a La 1, 4,5% per a Cuatro i 3,6% per a Telecinco. Pel que fa a 8TV, que va fer un especial al migdia i un altre al vespre, i que durant la resta del dia va connectar amb RAC1, es va quedar amb un 2,6%.

El lideratge de TV3 va ser aclaparador. Des de les 06.00 fins a les 02.30 h, la televisió pública catalana només va perdre el lideratge en dos blocs de 15 minuts a la tarda, en què va ser superada per poc per La Sexta: de 16.15 a 16.30 h i de 17.00 a 17.15 h.

TV3 va oferir durant tot el dia una programació monogràfica sobre l'1-O que es va dividir en vuit espais diferents, que es van convertir en els vuit programes més vistos del dia. Al capdavant del rànquing hi ha el que va ocupar el 'prime time' (21.00 - 23.00 h), que va tenir 1.415.000 espectadors i un 40,8% de quota de pantalla entre TV3 i el 3/24. 

L'especial del segon 'prime time' (23.00 - 24.00 h) va ocupar el segon lloc, amb 1.170.000 seguidors i un 40% de 'share', i el del vespre (19.00 - 21.00 h) va completar el podi, amb 929.000 persones i un 36,5%. Segueixen el programa de la matinada (00.00 - 01.30 h), amb 774.000 i un 45,2%; el 'Telenotícies cap de setmana' (13.45 - 16.15 h), amb 766.000 i un 36,7%; l'especial del migdia (12.15 - 13.45 h), amb 634.000 i un 39,2%; el de la tarda (16.15 - 19.00 h), amb 615.000 i un 27,3% i el del matí (08.00 - 12.15 h), amb 399.000 i un 40,8%.

A les 22.37 h, durant la compareixença del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, TV3 va assolir el seu moment de màxima audiència, amb 1.302.000 espectadors i una quota de pantalla del 36,4%. Al llarg del dia, 4.248.000 persones van veure en algun moment TV3 o el 3/24.

Després dels vuit programes de TV3, els sis llocs següents del rànquing els ocupa la programació especial de La Sexta, encapçalada per l'emissió que va ocupar tota la franja de vespre i nit (de 19.30 a 01.15 h), que va reunir 378.000 persones i va assolir una quota del 13,5%. Fins al quinzè lloc del rànquing no hi apareix un programa d'alguna altra cadena, el 'Telediario 2' de La 1.

Rècord històric de La Sexta

A la resta de l'Estat, on l'únic canal que permetia seguir els fets que tenien lloc a Catalunya era La Sexta, aquesta cadena va liderar el dia amb contundència i amb el millor registre diari dels seus dotze anys d'història: un 17,5%. El segon canal d'Atresmedia va superar en més de vuit punts el seu germà gran, Antena 3, que va ocupar la segona plaça amb un 9,3%. La 1 va ser tercera amb un 8,2%, Telecinco va ocupar el quart lloc amb un 7,8% i Cuatro va ser cinquena amb un 6,2%. 

El rànquing de programes també l'encapçala La Sexta, que copa el podi. L'informatiu del migdia d'aquesta cadena va ser el programa més vist diumenge a Espanya, amb 2.807.000 espectadors i un 24,6% de quota de pantalla, el millor registre obtingut mai per una edició de 'La Sexta noticias'. A continuació hi apareixen dos especials sobre l'1-O. El del migdia va tenir 2.519.000 seguidors i un 'share' del 28,1%, i el del vespre-nit va reunir 2.279.000 persones i va aconseguir una quota del 15,6%.

Més continguts de

Postveritat
PUBLICITAT
PUBLICITAT