TV3 i La Sexta, els únics canals que reben l'aprovat dels espectadors catalans

Segons una enquesta del CAC, els espectadors consideren que són les cadenes més plurals

Els catalans consideren que TV3 i La Sexta són els dos canals més objectius i plurals de l'Estat, segons els resultats d'una enquesta sobre consum i percepcions dels mitjans audiovisuals a Catalunya encarregada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) al Centre d'Estudis d'Opinió (CEO). El president del CAC, Roger Loppacher, ha explicat avui que les dues cadenes són les úniques televisions que reben l'aprovat dels espectadors catalans: la televisió pública obté una nota de 6,36 sobre 10 pel que fa a l'objectivitat i un 6,17 respecte a la pluralitat, mentre que la segona cadena d'Atresmedia es queda amb una valoració de 5,41 pel que fa a la pluralitat i un 5,33 pel que fa a l'objectivitat. La resta de cadenes –La 1, Antena 3 i Telecinco– obtenen notes per sota del 5. 

La bona valoració que els catalans fan de TV3 es tradueix en preferència quan es tracta d'escollir canal per informar-se i entretenir-se. Així, un 32,9% dels enquestats asseguren que quan es volen informar ho fan a través de la televisió pública catalana, que també és el mitjà que trien el 12,8% de les persones quan busquen continguts per distreure's. 

L'enquesta, que s'ha fet a 1.600 persones de més de 16 anys, també destaca que la bona imatge de TV3 i La Sexta ha propiciat un augment del seu nombre d'espectadors a Catalunya en els últims dos anys. Un 38,5% dels participants en l'informe han manifestat que en els últims dos anys han augmentat la seva preferència per determinades cadenes: d'aquest percentatge, un 22,9% assegura que veu TV3 més del que ho feia abans, mentre que un 20,6% s'inclina per La Sexta. 

Més enllà de la televisió lineal, l'informe del CAC també mostra l'impacte de les plataformes sota demanda, un tipus de serveis als quals estan subscrites 4 de cada 10 persones enquestades. De totes les opcions que hi ha al mercat, Netflix se situa com la preferida dels espectadors, ja que un 55,2% dels participants en l'estudi asseguren ser-ne usuàries. Per darrere de Netflix quedaria Movistar+, amb un 38,8% dels enquestats. 

RAC1, l'emissora preferida dels catalans

Pel que fa a la ràdio, RAC1 i Catalunya Ràdio dominen clarament l'àmbit català. Curiosament, tot i que els enquestats asseguren que la seva primera opció per entretenir-se i informar-se és l'emissora del Grup Godó, Catalunya Ràdio obté millor puntuació pel que fa a l'objectivitat i la pluralitat. Mentre que la ràdio pública rep una nota de 7,08 (sobre 10) en termes d'objectivitat i un 7,02 en pluralitat, RAC1 té un 6,98 d'objectivitat i un 6,97 de pluralitat.  

En les valoracions radiofòniques, també reben bona puntuació Catalunya Informació –6,90 de pluralitat i 6,98 d'objectivitat– i la Cadena SER, que obté un 5,35 d'objectivitat i un 5,29 de pluralitat. En canvi, suspenen la Cope, Onda Cero i RNE. 

Una de les qüestions que destaca l'enquesta és el salt generacional que hi ha quan es tracta d'escollir mitjà de comunicació. Els menors de 50 anys trien com a primera opció internet, mentre que els més grans de 50 anys es decanten per la televisió. La premsa escrita, en canvi, és l'opció menys triada en totes les franges d'edat: només un 5,3% de les persones escullen els diaris. 

Més continguts de