FORMATS
Mèdia 30/04/2018

TV3 aposta per nous valors amb la websèrie ‘Patates rosses’

La ficció va ser un dels projectes guanyadors de la beca Comunica per a la innovació audiovisual

Alejandra Palés
3 min
El rodatge de la websèrie va començar la setmana passada i s’allargarà fins al 10 de maig.

BarcelonaL’àmbit digital funciona com un laboratori de proves per a noves ficcions, sovint vinculades a creadors joves que busquen una primera oportunitat en el sector audiovisual. És el cas de David Villarreal i Joan Saranova, una parella de directors i guionistes que aquests dies han començat a rodar el seu primer projecte, la websèrie Patates rosses, gràcies a TV3 i la beca Comunica, convocada per la corporació catalana per al foment de la creació i la innovació audiovisual i connectar treballs universitaris amb el món professional.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El projecte va començar a caminar a finals del 2015 com a treball de final de grau de Villarreal i Saranova, que es van conèixer estudiant comunicació audiovisual a la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquell mateix any es presentaven amb la seva idea a la beca Comunica i el juliol del 2016 els anunciaven que havien sigut uns dels seleccionats -s’hi van presentar 14 candidatures i es van escollir tres guanyadors- per tirar endavant la ficció. Els pas del temps ha obligat a fer ajustos al guió, que com ells mateixos confessen ha patit retallades pel que fa al nombre de personatges i a algunes de les trames. El suport de TV3, que emetrà la sèrie a través del seu portal a partir d’octubre, ha sigut essencial perquè Patates rosses es faci realitat. La beca Comunica compta amb una dotació econòmica de 20.000 euros però també amb l’assessorament de la cadena pública perquè el producte segueixi uns estàndards d’emissió. “La sèrie serà una producció de TV3 i per a TV3, i nosaltres l’estem fent pensant tant en TV3 a la Carta com en YouTube”, expliquen els creadors, que afegeixen que, en aquest cas, han optat per un format de websèrie clàssic que es pugui consumir, principalment, a través del mòbil. “Volíem crear un projecte que fos realista. Potser no podem liderar un projecte de prime time però sí que podem començar a demostrar coses, fer laboratori i mostrar-ho en un mitjà de qualitat”, expliquen. Estan esperançats que, en un futur, es pugui veure a la televisió a través del 33.

“Si no haguéssim tingut la beca l’hauríem produït nosaltres, a través del micromecenatge”, asseguren, tot i que reconeixen que hauria sigut molt més difícil fer la websèrie que ells volien. Consideren que el suport de la televisió pública als nous creadors és molt necessari, malgrat que són conscients que l’ens no passa pel seu millor moment econòmic. “Quan surts de la carrera hi ha un gran buit, no ets un peix prou gros per tirar endavant tot sol un projecte. A nosaltres el suport de TV3 ens pot obrir més portes o donar més oportunitats”, conclouen.

Comèdia i capítols curts

Patates rosses, que està plantejada amb un format de fals documental, tindrà vuit capítols d’entre sis i deu minuts, una durada pensada per al suport d’emissió, el mòbil. Els seus creadors la defineixen com una comèdia que beu de l’humor de sèries d’animació nord-americanes com Padre de familia i Rick y Morty. El seu protagonista és l’Èric, un noi que s’embarca en el rodatge d’una pel·lícula eròtica arran de la petició de la seva exnòvia i la seva àvia, que tot just han acabat la carrera de comunicació audiovisual. “Volem mostrar perfils que són diferents però que existeixen”, expliquen en referència al personatge de l’àvia que s’ha volgut reinventar.

stats