TV3 creix al maig i segueix líder, però Telecinco se li acosta

La cadena pública marca un 14,1% de quota i encadena el seu 22è mes de lideratge consecutiu

No hi ha hagut sorpreses i TV3 ha tornat a ser, al maig, el canal de televisió més vist a Catalunya. Ja fa 22 mesos que la cadena pública lidera de manera ininterrompuda, tot i que la distància respecte a les seves rivals s'ha anat encongint: si al febrer TV3 s'imposava per 5,2 punts, ara ha perdut pràcticament la meitat d'aquest coixí i ja només té 2,7 punts de marge. 

TV3

Remunta respecte a l'abril però fa la tercera dada més baixa de la temporada

TV3 ha obtingut al maig un 14,1% de quota de pantalla mitjana, un resultat que suposa un increment de sis dècimes respecte a l'abril. Ara bé, es tracta també del tercer pitjor registre del curs per a la cadena pública, que, tret del mes passat i el novembre, sempre havia estat per sobre del 14,2%. A més, malgrat aquesta notable pujada, la diferència respecte a la segona classificada, Telecinco, s'ha reduït: el mes passat la superava per 3,2 punts, i ara només s'imposa per 2,7. 

L'hegemonia de TV3 continua sent indiscutible, ja que ha sigut la cadena més vista en 25 dels 31 dies del maig, però fins i tot aquesta dada indica una certa debilitat respecte als mesos anteriors: al febrer no se li havia escapat el lideratge cap dia, i tant al març com a l'abril només l'havia perdut en una ocasió. Ara, en canvi, l'ha cedit sis vegades. La pública també continua dominant el rànquing de programes, amb 10 de les 15 emissions més vistes del mes, tot i que el primer i el tercer lloc són per a La 1, amb la final de la Copa del Rei i les votacions d'Eurovisió, respectivament. 

Per la seva banda, el canal 3/24 ha tancat el mes amb un 2,4% de 'share'. Això representa un descens de sis dècimes en relació amb l'abril, però és, en canvi, el millor maig de la seva història. Mentrestant, el Super3 / 33 marca, per quart mes consecutiu, un discret 0,9%, i l'Esport3 es deixa una dècima, fins al 0,6%. Una dècima és, també, el que perden en el seu conjunt els canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que obtenen un 18%. 

Canals privats espanyols

Telecinco es dispara però Cuatro no surt del pou

Per segon mes consecutiu, Telecinco ha sigut el segon canal mes vist a Catalunya. La nova temporada de 'Supervivientes' ha disparat la cadena de Mediaset, que ha guanyat 1,1 punts de cop i s'ha situat a l'11,4%. Si es deixa de banda el juny passat, en què el Mundial de futbol va fer créixer l'audiència del canal, aquest és el millor resultat mensual de Telecinco en dos anys. A més, això li permet retallar la distància respecte a TV3 i obrir forat amb Antena 3: si fa un mes les separaven tot just quatre dècimes, ara supera la seva màxima rival per dos punts, ja que el canal d'Atresmedia ha retrocedit per quart mes consecutiu i s'ha quedat amb un 9,4%, mig punt menys que a l'abril. 

El consol per a Atresmedia és, un cop més, el bon resultat de La Sexta, que, tot i deixar-se tres dècimes, es manté en la quarta posició, amb un 7%. En canvi, Cuatro només aconsegueix pujar una dècima i recuperar el 4,5% del març. L'estratègia de programar una gala setmanal de 'Supervivientes' en aquesta cadena, doncs, no ha sigut suficient per treure-la del pou en què es troba des de fa mesos

Cuatro, en caiguda lliure i crisi existencial

Per grups, Mediaset recupera l'avantatge, amb un 25,2% pel 23,9% d'Atresmedia. 

TVE

La 1 creix però no retroba la quarta plaça

Amb el Festival d'Eurovisió i la final de la Copa del Rei, dues de les emissions més vistes de la temporada, no n'hi ha hagut prou perquè La 1 recuperés la quarta posició que La Sexta li va prendre al febrer. La cadena pública estatal ha crescut tres dècimes, fins al 6,6%, però segueix encara molt a prop del mínim històric que va marcar tant al febrer com al març, amb un 6,2%. Sumant-hi la resta de canals, TVE obté al maig un 11,6% de quota. 

8TV

La cadena privada torna a igualar el mínim històric

8TV continua encallada en el 0,5% de 'share', la mateixa dada que els últims dos mesos i que és, també, la pitjor que ha obtingut en tota la seva història. Sumat al resultat de la CCMA, aquest mig punt deixa la quota del català en el 18,5%. A les Balears, IB3 ha guanyat una dècima i s'ha situat en el 3,3%, i al País Valencià À Punt obté un 2,2% després d'un increment de 0,3 punts. 

Resultats a Espanya

Telecinco puja i ja suma nou mesos seguits liderant

Telecinco ha experimentat també un creixement important a Espanya, on ha tancat el maig amb un 15,4% de quota, 1,3 punts més que a l'abril. Això, unit a les dues dècimes que perd Antena 3 (11,5%), situa el canal de Mediaset líder per novè mes consecutiu, i amb 3,9 punts d'avantatge sobre la seva rival. La 1 completa el podi amb un 9,4%, el mateix registre que fa un mes, i La Sexta continua per davant de Cuatro, tot i que la diferència s'estreny: la cadena verda perd quatre dècimes i se situa en el 7,1%, i la vermella arriba al 5,3% després de guanyar dues dècimes. 

Els ‘Telediarios’ menys polèmics cauen al tercer lloc

Pel que fa als informatius, els de Telecinco aconsegueixen empatar amb els d'Antena 3, que s'havien imposat els últims deu mesos. Els 'Telediarios' segueixen tercers. 

Més continguts de