TELEVISIÓ
Mèdia 21/03/2013

El cap de setmana taca l'èxit d''El intermedio'

La Sexta cancel·la la versió internacional de l'espai mentre el format original viu el millor moment

Albert Castellví Roca
2 min

Barcelona"Ja és oficial: el Dia del Pare he perdut un fill. El intermedio international edition diu adéu aquest cap de setmana. Se n'anirà al cel dels programes bons". Amb aquest tuit, Dani Mateo va confirmar dimarts que el programa que presenta a les sobretaules de La Sexta els dissabtes i diumenges no es menjarà la mona. L'espai s'acomiadarà aquest diumenge després de només dotze edicions, i la notícia de la cancel·lació li ha arribat després del seu pitjor cap de setmana, en què ha obtingut un 3,6% de quota de pantalla en tots dos dies. Només el 2 de març havia quedat per sota d'aquesta xifra, amb un 3,5%, però aquell dia el programa va coincidir amb el Madrid-Barça.

De fet, la tendència general del format ha estat clarament a la baixa, i dels 707.000 espectadors i 5,2% de share amb què es va estrenar el 16 de febrer -que es van convertir en 761.000 i un 5% l'endemà- ha passat a 540.000 seguidors aquest diumenge. De mitjana, l'espai ha tingut 598.000 espectadors i un 4,1% de quota al conjunt de l'Estat en les primeres deu edicions, i tot i que ha millorat els resultats de la sèrie Navy , que ocupava la franja fins al mes passat, s'ha quedat lluny de la resta de cadenes, inclosa Cuatro, que és la seva principal rival.

Els problemes de l'edició internacional d' El intermedio contrasten, però, amb el bon moment que viu la versió diària del format, que presenta cada vespre El Gran Wyoming. De fet, aquesta puixança va ser un dels motius que va empènyer la cadena a crear una adaptació de l'espai per als dissabtes i diumenges. L'actual temporada d' El intermedio és la millor des que es va estrenar el programa ara fa exactament set anys: fins aquest dimarts acumula una mitjana d'1.515.000 espectadors i un 8,2% de quota de pantalla a tot l'Estat, que millora notablement els 1.165.000 i 6,5% amb què va tancar el curs passat.

El gran creixement, però, s'ha produït sobretot des de l'entrada al 2013: els 17 programes més vistos de la història del format corresponen a aquest any, i els sis primers són del febrer, que té la mitjana mensual més alta, amb 2.392.000 espectadors i un 11,5% de share . Aquest va ser, de fet, el primer cop que l'espai tancava un mes per sobre dels dos milions d'espectadors, una xifra que va camí de superar també durant el març, tot i que amb un resultat inferior al del mes passat.

Els excel·lents resultats obtinguts al febrer -en què va assolir un màxim de 2.810.000 seguidors i un 13,3% de share , el dia 7- li van permetre, a més, superar per primer cop el seu gran rival, El hormiguero . Curiosament, doncs, el segon canal del grup va superar el principal, Antena 3, en aquesta franja, i a Catalunya aquest canvi de posicions s'està repetint també durant aquest mes. En qualsevol cas, la lluita no és pel lideratge, sinó per la segona posició, especialment a Catalunya, on TV3 és la clara dominadora de la primera part del prime time.

L'increment d' El intermedio , però, no ha fet perdre seguidors a El hormiguero, que durant tots els mesos d'aquesta temporada s'ha situat per sobre dels dos milions d'espectadors i que acumula, de mitjana, un 11% de quota. Són unes xifres molt similars a les del curs passat, el primer d'aquest espai a Antena 3.

stats