El joc de taula 'Catan' inspirarà sèries i pel·lícules per a Netflix
Les plataformes cerquen marques reconeixebles que els puguin portar nous espectadors
BarcelonaNetflix ha adquirit els drets del joc de taula Catan per traslladar-lo al món audiovisual. La companyia d'estríming i l'empresa Asmodee faran pel·lícules, sèries i formats de no-ficció basats en l'univers d'aquest popular joc d'estratègia. La plataforma defineix els futurs continguts inspirats en aquesta marca com produccions ambientades "en un lloc on els colons han de navegar per molts escenaris i han de gestionar recursos limitats i aliances que canvien".
Klaus Teber, nascut a Rai-Breitenbach, Alemanya, va crear el famós joc de taula l'any 1995. Des de la seva sortida al mercat, s'han venut més de 45 milions de còpies en més de cent països i ha estat traduït a 40 idiomes. Catan és una illa imaginària amb recursos limitats conformada per 19 hexàgons en un tauler. Qui aconsegueixi colonitzar-la i conquistar-la és el guanyador de la partida. Segons l'acord audiovisual, els projectes seran produïts per Darren Kyman d'Asmodee, Pete Fenlon de Catan Studio, i els fills de Klaus Teber, Guido i Benjamin.
La cap de sèries de ficció de Netflix, Jinny Howe, ha assegurat que qualsevol persona que hagi jugat al joc sap que aquest ofereix infinites possibilitats per crear drames molt interessants. No és el primer cop que Netflix aposta per fer contingut basat en jocs de la vida real: ja ho ha fet amb Family Pack, que adapta el reconegut joc de cartes The Werewolves of Millers Hollow, passatemps conegut de forma popular com El Llop. També ha traslladat al món audiovisual videojocs amb una forta base de seguidors. Un exemple és Arcane, del món del League of Legends.
Aquesta operació mostra el següent nivell de la "guerra de marques". Després d'haver esgotat el catàleg de videojocs per fer contingut audiovisual, amb exemples com The Last of Us (HBO), Uncharted (Netflix) o Minecraft, ara és el torn dels jocs de taula.