El disc de La Marató, aquest diumenge amb l'ARA
L'àlbum es pot obtenir per un preu de 12 euros amb la compra del diari
BarcelonaS'apropa Nadal i això significa que ja és aquí el disc de La Marató de TV3. La Ludwig Band, El Pot Petit, Els Catarres i Manolo García són alguns dels protagonistes d'aquest àlbum solidari, que es podrà adquirir aquest diumenge amb els principals diaris, inclòs l'ARA, a un preu de 12 euros. Tothom qui compri aquesta edició obtindrà un enllaç per poder-se baixar el disc en altres dispositius. La versió digital es podrà obtenir per Apple Music i també hi ha disponible una versió extraordinària en USB, de venda exclusiva a la botiga del 3Cat. La Marató d'aquest any es farà el 14 de desembre i estarà conduïda per Ramon Pellicer, presentador del Telenotícies cap de setmana de TV3 fins al setembre d’aquest any.
Aquest disc vol ser la banda sonora d'aquesta veterana iniciativa solidària. Aquest any inclou cançons com Ets amb mi, cantada per Monica Green, Kelly Isaiah i Vocal Groove, que versionen l'Stand by me de Ben E. King; El sol a la cara, interpretada per La Ludwig Band i Mercè Martínez, la versió de Walking on sunshine de Katrina & The Waves, o Visc per lluitar, versió d'Adagio d'Albinoni i interpretada per la soprano catalana, Begoña Alberdi. A l'àlbum també hi ha artistes com Pablo Alborán, que canta el seu tema Els meus 36 en català; Manolo García amb La teva fredor, i Antonio Orozco que, juntament amb La Cobla de Cobles de Catalunya, interpreta la seva cançó Et juro que no hi ha un segon en què no pensi en tu.
Els Catarres, Dyano, El Pot Petit, Ana Torroja, Al·lèrgiques al pol·len, Blaumut, Alfred Garcia, El Cor del Gran Teatre del Liceu, Gisela, TimØ, Samuraï, Mala Rodríguez, David Ros, Gigi Ros i En Tol Sarmiento són els altres artistes que han col·laborat en el disc.
Mentre que La Marató celebra la seva 34a edició, aquest disc compleix 21 anys. Va començar a gravar-se el 2004, any en què La Marató va estar dedicada al càncer i el presentador també era Pellicer. Es van superar tots els rècords i es van recaptar 8,7 milions d'euros. Per desgràcia, aquesta malaltia continua sent una de les principals causes de mort a Catalunya. L'any passat van morir 17.000 persones i es van diagnosticar 42.851 casos, segons dades del departament de Salut. Per aquests motius, sota el lema "Detectem-ho, Arreglem-ho", la recaptació d'aquest 2025 anirà dirigida a la prevenció, la detecció precoç, els tractaments, el diagnòstic d'aquesta malaltia i la recerca oncològica de Catalunya.