TELEVISIÓ DE PAGAMENT

El final de ‘Joc de trons’, cara i creu per a la HBO

La cadena bat rècords d’audiència mentre busca la manera de no perdre abonats

“Si tu també sents aquest buit, tenim la cura”. Aquest és el missatge que va llançar la HBO l’endemà de l’emissió de l’últim capítol de Joc de trons, per recordar que el seu catàleg de sèries no s’acaba amb la saga de George R.R. Martin, sinó que inclou altres títols rellevants com Big little lies, The handmaid’s tale, Killing Eve o True detective. L’esperat final de la sèrie de més èxit dels últims anys va permetre a la plataforma nord-americana batre tots els seus rècords d’audiència, però alhora l’ha deixat òrfena del seu principal esquer no només per atraure nous abonats, sinó també per conservar els que ja tenia.

Quina és la teva escena preferida de 'Joc de trons'?

Google Trends, el servei de Google que monitoritza les cerques més populars en cada moment, va detectar un creixement exponencial en el nombre de persones que buscaven l’expressió “cancel·lar subscripció HBO” dilluns al voltant de les quatre de la matinada (hora catalana), és a dir, just quan es va acabar l’emissió de l’últim capítol de la sèrie, que s’havia estrenat mundialment una hora abans. A aquella hora, el nombre de cerques amb aquestes paraules era deu cops superior al de qualsevol altre moment dels cinc dies anteriors, i l’ARA ha comprovat que aquest increment s’observa tant si es restringeix la cerca a Espanya, amb el text en castellà, com si s’amplia a tot el món en anglès. No és estrany, doncs, que immediatament després del final de la sèrie la cadena ja comencés a promocionar els seus altres continguts. De fet, diversos abonats nord-americans van fer broma a Twitter amb el fet que, just abans que comencés l’episodi, la HBO va oferir un llarg bloc de tràilers de les seves altres produccions.

En tot cas, aquestes preocupacions van arribar acompanyades, com era previsible, d’unes grans xifres d’audiència per al comiat de Joc de trons. Els 19,3 milions de persones que van veure l’últim episodi de la sèrie en directe als Estats Units (per televisió o a través dels serveis digitals de la HBO) representen el rècord històric de la cadena (per sobre dels 18,4 milions de l’entrega de la setmana passada) i situen aquest capítol com el final de sèrie més vist mai a través d’un canal de pagament en aquell país.

La HBO no ha ofert dades d’audiència globals del capítol de diumenge, però sí que n’hi ha algunes de parcials. Al Regne Unit, 3,2 milions de persones van veure l’episodi en directe, malgrat que va començar a les dues de la matinada, i a Espanya el nombre de visualitzacions del capítol durant el primer dia va superar en un 79,2% les del final de la penúltima temporada, que fins llavors era el millor registre de la plataforma des que va arribar a l’Estat, fa dos anys i mig. Tot i així, la cadena (que, segons les últimes dades disponibles, fa un any s’acostava al mig milió d’abonats) no ha concretat quantes persones l’han vist.

Un documental sobre el rodatge posa el punt final a la sèrie

Abans d’acomiadar-se definitivament de Joc de trons, la HBO té encara un últim cartutx, que a partir de dilluns estarà disponible per als seus abonats (a diferència de la sèrie, no es podrà veure a Movistar+). Es tracta del documental Juego de tronos: La última guardia, dirigit per la britànica Jeanie Finley i que mostra com va ser el procés de rodatge de l’última temporada. Segons la HBO, però, és “molt més que un making-of normal”. “És una crònica íntima i personal des de les trinxeres de la producció, una història divertida i punyent, explicada amb intimitat i enginy, sobre el plaer agredolç que brinda crear un món i haver de dir-li adeu”, explica la cadena. Per rodar el documental, Finley es va infiltrar en l’equip de la sèrie durant un any i el va seguir “mentre batallava amb climes extrems, terminis d’entrega impossibles i un exèrcit de fans assedegats d’espòilers”.

Més continguts de