Mèdia 13/09/2012

ICat deixa la FM i emetrà només per internet

iCat serà a partir de l'1 d'octubre una ràdio online per "optimitzar recursos". Només alguns dels seus continguts seguiran dins de la programació de Catalunya Ràdio i Catalunya Música.

Selena Soro
2 min
ICat deixa la FM i emetrà només per internet

BARCELONA.L'emissora iCat deixarà d'emetre per FM i serà a partir de l'1 d'octubre una ràdio online i multicanal. La cadena inicia així una etapa per "adaptar-se al nou model de consum de ràdio" i fa un esforç d'"optimització dels recursos", segons va informar ahir la CCMA a través d'un comunicat.

L'emissora adequarà la seva oferta per centrar-se en l'emissió a través de la web i de noves aplicacions per a iPhone, Android i tauletes. Alguns dels seus continguts es podran seguir escoltant dins de la programació de Catalunya Ràdio i Catalunya Música. L'espai Delicatessen , per exemple, ja té des de la setmana passada una edició especial de dues hores els dissabtes a la nit. El programa Generació digital , que s'emet a Catalunya Ràdio, inclou també alguns dels continguts més destacats d'iCat, així com la seva agenda de cap de setmana. Catalunya Música, per la seva banda, integrarà els programes temàtics dedicats al jazz.

Feta per a internet

Des del seu naixement l'any 2006, iCat fm ha estat molt vinculada a internet -on s'ofereixen continguts complementaris als que es poden sentir a través del dia-, i de fet té cinc emissores filials especialitzades que només emeten online : TotCat, iCatjazz, MusiCatles, iCatTrònica i Mediterràdio.

Amb motiu d'aquesta remodelació, a principis del 2013 iCat estrenarà una nova web multimèdia, que integrarà tant l'emissió de ràdio online en directe com àudios a la carta, podcasts , vídeo, text i continguts de les xarxes socials. L'emissora ja ha començat a dissenyar el nou portal amb l'objectiu de potenciar "la visibilitat dels espais, programes i notícies culturals que genera diàriament el canal".

També serà als mòbils

A banda d'internet, iCat es podrà escoltar també des dels telèfons mòbils i tauletes. Per això, l'emissora ha renovat la seva aplicació per a iPhone i n'ha estrenat una de nova per a Android. Des dels dispositius mòbils es pot escoltar en directe l'emissora, veure les il·lustracions del que s'està emetent, escoltar qualsevol programa a la carta, llegir les notícies culturals i escoltar la resta d'emissores temàtiques del canal.

La cadena es compromet alhora a "garantir la continuïtat dels continguts" i a mantenir "la programació basada en l'escena musical catalana, el millor pop internacional i la cultura emergent i menys convencional". L'emissora mantindrà així programes emblemàtics com Delicatessen , d'Albert Puig, el magazine Cabaret elèctric , els butlletins horaris culturals i els programes temàtics dedicats al jazz, el folk o la fusió. Aquesta temporada, a més, iCat ha estrenat un nou programa matinal amb l'agenda cultural del dia, Els experts, que dedica una hora a la música, el cinema, la tecnologia, els llibres i les entrevistes.

Més presència a la xarxa

El director de Catalunya Ràdio, Fèlix Riera, ja va anunciar la setmana passada que la seva estratègia global per a l'emissora consistia a potenciar tres elements fonamentals: el vessant cultural, la vocació de servei públic i la presència del mitjà a internet. En el cas d'iCat, a partir de l'1 d'octubre internet serà l'única via per accedir als seus continguts.

stats