Mark Zuckerberg canvia el nom de la seva companyia, Facebook, per Meta

La multinacional treballa en la creació del 'metaverse', un univers de realitat virtual on es pugui comprar, treballar, jugar i aprendre

2 min
L'esdeveniment de Facebook amb Mark Zuckerberg

BarcelonaEl fundador i propietari de Facebook, Mark Zuckerberg, ha anunciat que, a partir d'aquest divendres, la seva companyia passarà a anomenar-se Meta. La xarxa social mantindrà el seu nom. "Facebook és una de les apps més utilitzades de la nostra empresa, però no defineix tot el que fem. La nostra marca està molt lligada a un producte i aquesta no pot representar el futur. Per això a partir de demà, Facebook serà Meta", ha explicat l'empresari. El canvi de nom va lligat als esforços de la companyia per desenvolupar el metaverse, un univers de realitat virtual on Zuckerberg espera que la gent pugui "relacionar-se amb els seus amics, fer reunions de feina, aprendre, anar al gimnàs o jugar a videojocs". En aquesta línia, Zuckerberg ha avançat que de cara a l'any vinent preparen el llançament d'unes ulleres de realitat virtual, a través de les quals es podrà enviar missatges de text, fer fotos i vídeos i interactuar amb un assistent virtual.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En una presentació en streaming per a tot el món, l'empresari ha subratllat que un dels temes que volen desenvolupar és la "sensació de presencialitat". Segons Zuckerberg, el metaverse "serà el successor de l'internet mòbil" i funcionarà com un espai on els usuaris "tindran la seva casa, que es podran fer a mida" i interactuaran amb altres usuaris mitjançant avatars. Aquests espais es construiran dins d'una plataforma virtual anomenada Horizon que la companyia ja ha provat en mode beta. "En comptes de mirar una pantalla, seràs dins d’aquestes experiències. Tot serà més natural i vívid. No es tracta de passar més temps a les pantalles, sinó de fer que el temps que hi passem sigui millor", ha dit Zuckerberg. Al metaverse també hi haurà una gran botiga on es podran comprar productes digitals i físics, i per això Zuckerberg està convençut que es crearà "una nova economia global". De moment, però, tot plegat està en fase de proves a l'espera de poder anunciar novetats a partir del 2022.

El canvi de nom de Facebook arriba poc després que la reputació de Facebook s'hagi vist qüestionada per les males pràctiques de la companyia. L'empresa ha rebut queixes sobre l'ús de les dades dels usuaris i la privacitat, però també sobre com regula el contingut viral i on dibuixa la línia entre mantenir la llibertat d’expressió i minimitzar els danys que provoquen les xarxes.

stats