Pedrojota denuncia l'editora d''El Mundo' perquè el deixin escriure al diari o a algun altre mitjà
RCS li exigeix que no publiqui enlloc en els propers quinze mesos
BarcelonaPedro J. Ramírez ha presentat una demanda exigint que el grup editor d''El Mundo', RCS, li permeti escriure al diari o bé fer-ho en un altre mitjà. El periodista ja havia anunciat la setmana passada que volia judicialitzar l'enfrontament amb el diari que va fundar, arran de la supressió de la seva columna, fruït d'un enfrontament públic amb l'actual director, Casimiro García-Abadillo.
Aquest és el moviment més destacat de Pedro J. Ramírez des que, dilluns passat, l'empresa editora d''El Mundo' va decidir fer-lo fora del grup. El periodista deixava així de presidir la revista 'La aventura de la historia' i es quedava sense despatx, xofer, secretària i escolta. I també sense possibilitat de seguir publicant al diari que va fundar la seva columna dominical. El grup editor, a més, li exigia que no escrivís a cap altre mitjà i ho raonava a partir del contracte que es va signar arran de la destitució, mitjançant el qual s'indemnitzava amb 5,3 milions d'euros Pedrojota a canvi que ell no impulsés cap mitjà en els 24 mesos següents (dels quals ara en queden encara 15).
Ramírez entenia, tanmateix, que el fet que l'editora hagi trencat el contracte fent-lo fora i deixant-lo sense possibilitat d'escriure al diari, el facultava a ell per seguir fent-ho a qualsevol altre mitjà.
L'inici de les hostilitats entre Pedro J. Ramírez i l'actual director d''El Mundo', Casimiro García-Abadillo, va coincidir amb el 25 aniversari del diari. El rotatiu va excloure Pedrojota de la foto oficial i, a l'editorial que es dedicava a la celebració, es deia que "havia cedit el testimoni", suggerint que havia sigut una marxa voluntària. El periodista va protestar a Twitter, invocant Orwell i la reescriptura de la història, perquè s'amagava que havia estat una destitució forçosa. A partir d'aquí, va començar una guerra de declaracions creuades que va viure el moment àlgid quan Pedrojota va aprofitar la seva carta dominical per criticar durament el seu successor (i company d'armes durant trenta anys). Això va derivar en un ultimàtum de l'al·ludit: o Pedrojota deixava d'escriure al diari, o ell dimitia com a director.