MITJANS PÚBLICS
Mèdia 03/10/2019

À Punt punxa a les comarques on domina el castellà

La cadena prepara un pla per millorar audiències

Daniel Martín
2 min
Des que va començar a emetre, el juny del 2018, els informatius han sigut els espais amb més seguiment d’À Punt.

València“Caldrà prendre decisions que potser no ens agraden i caldrà ser valents per tindre una relació més pròxima, encara que aquest mitjà no haja sigut pensat ni creat per parlar en castellà”, així va resumir dimarts la directora general d’À Punt, Empar Marco, el full de ruta de la radiotelevisió valenciana quan li van preguntar a les Corts per la dificultat de la cadena de penetrar en comarques com el Baix Segura o el Baix Vinalopó, on la llengua dominant és el castellà.

Segons va explicar Marco, la via escollida per guanyar audiència al sud del País Valencià és la posada en marxa d’un pla de promoció, del qual, això sí, no va avançar cap detall. Segons van reiterar ahir a l’ARA fonts pròximes a la direcció, en cap cas es plantegen l’emissió en castellà. De fet, es van manifestar sorpresos que diversos mitjans de comunicació haguessin deduït de les paraules de Marco que s’obria la porta a aquesta possibilitat. “Més enllà d’algun documental o d’alguna pel·lícula esporàdica, com ja passa ara, l’objectiu no és emetre en castellà”, van insistir.

De fet, l’audiència d’À Punt sembla més determinada per un fet geogràfic o de centralisme dels continguts, molt vinculats a la ciutat de València, que a la llengua. Així ho confirmen les dades de la consultora Barlovento Comunicación. Des de l’1 de gener d’aquest any el seguiment d’À Punt al conjunt del País Valencià va ser del 2,1%, una audiència que es va sustentar en la penetració de la cadena a la província de València, on la quota de pantalla es va elevar fins al 3%. Per contra, a la de Castelló va ser de l’1,2% i a la d’Alacant de l’1%. Un comportament que es va mantenir aquest setembre, tot i que el focus informatiu van ser les fortes pluges registrades al Baix Segura. Durant el mes passat a la província de València la cadena va elevar la seva audiència fins al 3,8%, més del doble que el seguiment assolit a les de Castelló i Alacant, que va ser de l’1,5%. En el conjunt del País Valencià, la quota va ser del 2,7%.

Malgrat que aquesta xifra suposa un rècord per a la cadena, Marco va reconèixer dimarts que “no són dades raonables”. Per a la directora general, no són excusa ni un pressupost de 55 milions ni la creació recent de la cadena, nascuda el 10 de juny del 2018.

stats