Mèdia 28/10/2014

2.000 tardes passant paraules a Telecinco

'Pasapalabra', líder cada vespre a Catalunya, celebra l'efemèride amb nou edicions especials

Albert Castellví
3 min
El presentador de 'Pasapalabra', Christian Gálvez', amb els deu millors concursants de la història del programa a Telecinco / MEDIASET

Barcelona P { margin-bottom: 0.21cm; } 'Pasapalabra' tindrà divendres de la setmana que ve un campió de campions. El concurs compleix aquests dies 2.000 edicions des que es va traslladar a Telecinco, l'any 2007, i per celebrar-ho ha organitzat nou programes especials en què s'enfrontaran els guanyadors de deu dels pots més alts que ha entregat l'espai des de llavors. Entre ells hi haurà Juan Pedro Gómez, que el juliol de l'any passat va endur-se el premi més elevat de la història del programa en aquesta cadena, amb 1.674.000 euros, i també Paz Herrera, que al maig es va endur 1,3 milions després d'haver batut el rècord de permanència al concurs, amb 142 programes. Des d'aquest dimarts i fins al 7 de novembre, aquests i altres antics participants competiran entre ells amb l'objectiu de guanyar una volta al món.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La manera d'aconseguir aquest premi serà, com sempre, demostrar un excel·lent domini del diccionari, especialment en la prova final, el 'Rosco', en què han de descobrir les 25 paraules amagades –una per a cada lletra de l'abecedari– a partir de les definicions que llegeix el presentador, Christian Gálvez. “Sempre hi ha hagut un nexe comú entre tots els concursants que han passat per 'Pasapalabra': independentment de com siguin o quantes coses sàpiguen, el que els uneix és la voluntat o la necessitat de perseguir un objectiu, una il·lusió, un somni”, diu el presentador.

A banda de recuperar els millors concursants que hi han passat, 'Pasapalabra' aprofitarà la commemoració de les seves 2.000 edicions per mostrar imatges històriques del programa, incloent-ne algunes d'inèdites, com el càsting que va haver de passar Gálvez abans de ser escollit per conduir l'espai. A més, els espectadors podran enviar vídeos o fotografies en què se'ls vegi mirant el programa.

Segons Telecinco, al llarg d'aquestes 2.000 edicions 'Pasapalabra' ha plantejat 290.000 preguntes a 1.940 concursants, que s'han endut, entre tots, gairebé 11,3 milions d'euros. L'alt nivell d'exigència del format queda reflectit en el fet que, en 2.000 programes, només s'ha entregat el pot en 38 ocasions.

Líder cada tarda

Al juliol va fer set anys de l'estrena de 'Pasapalabra' a Telecinco, però el programa té una trajectòria molt més llarga a la televisió espanyola, ja que entre el 2000 i el 2006 havia acumulat més de 1.200 entregues a Antena 3, amb Silvia Jato, Constantino Romero i, durant els últims mesos, Jaime Cantizano com a presentadors. Va ser en aquella etapa quan es va lliurar el premi més alt de la història del programa, de 2.190.000 euros.

Malgrat aquests 14 anys d'emissions pràcticament ininterrompudes, el programa continua captant l'atenció dels espectadors, que cada vespre el converteixen en l'emissió líder de la seva franja a Espanya. De fet, 'Pasapalabra' sol situar-se cada dia entre els primers llocs del rànquing d'audiències estatal, i aquesta temporada acumula una mitjana de gairebé 2,1 milions d'espectadors i un 18,3% de quota de pantalla. Precisament, dilluns va batre el rècord d'aquest inici de curs amb 2.758.000 seguidors i un 18,8%.

A Catalunya, l'acceptació del programa també és destacable, i habitualment també lidera la franja immediatament anterior als informatius nocturns. Amb una mitjana de 283.000 persones i un 13,1% de 'share', 'Pasapalabra' acostuma a aparèixer a les primeres posicions dels rànquings i, per exemple, supera fàcilment 'El gran dictat'. El concurs de TV3, que s'emet a la mateixa hora i que es basa, també, a jugar amb les paraules –en aquest cas, lògicament, en català– acumula des de l'inici d'aquesta temporada 188.000 espectadors i un 9,5% de 'share' mitjà.

stats