AUDIÈNCIES
Mèdia 02/07/2017

Telecinco líder, però TV3 s'hi acosta

Rècord històric de 13TV a Catalunya, amb un 2,1% de quota de pantalla

i
àlex Gutiérrez
3 min
La visita de Quim Masferrer a Guils de Cerdanya és l’espai televisiu més vist a Catalunya al juny fora dels informatius i el futbol.

BarcelonaArriba el final de temporada i TV3 ha millorat els seus resultats els últims dos mesos. Ara, però, ha de fer front al juliol i l’agost, en què tradicionalment registra els pitjors resultats de l’any. Mentrestant, Telecinco segueix líder del mes (i del que portem de 2017), però amb una tendència a la baixa.

TV3

El descens de Telecinco la fa aspirar de nou al lideratge

Amb un 10,6% de quota de pantalla, TV3 sembla consolidar la segona plaça del rànquing, després d’haver estat quatre mesos consecutius en tercera posició. A més, redueix la diferència amb la líder Telecinco: si al maig la tenia a 1,2 punts, ara la distància s’ha retallat a només sis dècimes. Això sí: no és tant un mèrit del canal públic -que repeteix el registre del mes anterior- com conseqüència de la baixada que pateix la televisió de Berlusconi.

Pel que fa a la resta de canals, pocs canvis. El Super3/33 perd una dècima i torna a l’1,2%, que ha sigut el seu registre més habitual en els últims dos anys. La intensitat informativa del moment fa que el 3/24 mantingui l’1,5% i sigui el canal temàtic de la Corporació més seguit. I l’Esport3 millora una dècima, però el seu 0,7% el fa ser, una vegada més, el fanalet vermell de l’oferta pública catalana.

Canals privats espanyols

La Sexta punxa i fa el seu pitjor resultat en tres anys

Telecinco segueix sent la cadena més vista a Catalunya, amb un 11,2% de share, mentre que la seva eterna rival, Antena 3, s’ha de conformar amb la tercera plaça i un 9,3% de quota. Però al grup Atresmedia li queda el consol de la batalla dels segons canals: La Sexta s’imposa a Cuatro, ni que sigui per la mínima: un 5,5% contra un 5,4%. Ara bé, és un consol magre, tenint en compte que en el cas de La Sexta cal retrocedir al primer trimestre del 2014 per trobar un registre tan baix com el d’aquest juny. En tot cas, Atresmedia aconsegueix un 22,6% del pastís publicitari, mentre que Mediaset, amb un canal més, es queda amb el 26,8% dels espectadors. Dues empreses, doncs, copen el 49,4% de l’audiència.

La cadena 13TV mereix un esment, també. Enmig del seu marasme -amb debat intern a la Conferència Episcopal, que la controla, i acomiadaments a la plantilla- aconsegueix a Catalunya la seva millor dada història: un 2,1%.

També fa màxim històric -amb un 1,5%- Atreseries, el jove canal d’Atresmedia dedicat a la ficció i que és competència directa de FdF (encara líder del seu sector amb un 3,4% a Catalunya). Així mateix, Paramount Channel iguala el seu màxim (2,3%), i també Energy (2,7%) bat la seva pròpia marca, en un mes molt bo per a les temàtiques.

TVE

La 1 es recupera i torna a lluitar contra els primers canals

Després de tres anys en què les audiències de La 1 anaven laminant-se fins al punt d’allunyar-se de Telecinco i Antena 3 (per acostar-se perillosament a la dels secundaris Cuatro i La Sexta), la pública sembla haver-se recuperat. Al juny es queda amb un 8,0% de quota, que suposa el seu millor resultat des de l’abril del 2014.

8TV

Millora dues dècimes en el seu últim mes amb Josep Cuní

Aquest divendres va emetre’s l’últim programa de 8 al dia. Josep Cuní no ha renovat amb el grup Godó i això deixa la cadena sense el seu principal subministrador d’audiència. 8TV tanca el juny amb un 3,5% i ara ha de fer front al juliol i l’agost, en què acostuma a caure per sota del llindar del 3%, cosa que arrossega la mitjana anual cap avall.

D’altra banda, la quota del català que s’obté sumant 8TV als canals de la Corporació queda establerta en un 17,5%, dues dècimes més que al maig, però encara entre els mínims històrics d’aquest registre.

Resultats a Espanya

El grup Atresmedia ja no fa por a Mediaset, imbatible de nou

Nou mes de lideratge per a Telecinco, i ja en van cinc de consecutius, després de l’ensurt de finals d’any, quan una relliscada al desembre els va fer trencar una ratxa de 27 mesos ininterromputs. Ara marca un 14,4% -la mateixa dada que al maig-, la qual cosa li permet tenir un marge prou ampli respecte al 12,1% d’Antena 3 i el 10,3% de La 1. La Sexta (6,5%) ha superat Cuatro (6,4%) i Factoría de Ficción acaba, un cop mes, com a televisió temàtica més seguida a Espanya, amb el 3,1% de seguidors. Per grups, Mediaset lidera amb un 30,4%.

stats