02/04/2015

TV3 baixa, però recupera el lideratge

4 min
ENTRETENIMENT  El març ha sigut un mes sense grans partits del Barça en obert, la qual cosa ha permès als programes d’entreteniment com El foraster pujar a posicions destacades del rànquing d’espais més vistos.

BarcelonaEl mes de març ha estat marcat informativament per l’accident d’avió de Germanwings, la qual cosa ha impulsat els Telenotícies del 24 de març a les primeres posicions del rànquing de programes més vistos, en un mes sense grans partits en obert del Barça. Pel que fa a programes, Telecinco ha acomiadat un exitós GH VIP i ha saludat també amb bones dades la tercera edició de La Voz. Però l’espai més vist ha sigut un episodi d’ El foraster.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

TV3

Un lideratge fràgil, però que allunya el fantasma del ‘sorpasso’

Les audiències del febrer van encendre les alarmes a TV3: va compartir lideratge amb Telecinco -amb un 12,7%- i es temia que la privada, al març, fes el sorpasso impulsada pels bons resultats de GH VIP. Finalment, però, la pública catalana reté la primera posició (com és habitual des del 2010, excepte algun estiu), tot i que ho fa amb un marge estret, de només dues dècimes, ja que s’ha quedat en un 12,3%, enfront del 12,1% de Telecinco. Així, TV3 encadena el setè mes consecutiu al capdamunt del podi i situa 18 programes en la llista de 40 més vistos del març. En aquest rànquing destaquen els 659.000 espectadors aconseguits per Quim Masferrer a El foraster dedicat a Barberà, que es va convertir en el programa més vist del mes, descomptats els partits de futbol i els informatius. En tot cas, TV3 cedeix quatre dècimes respecte a l’audiència del febrer i dues dècimes si es miren els resultats del març de l’any anterior.

3/24, 33/Super3, Esport3

Els quatre canals de la CCMA sumen un 16,7% de quota

El 3/24 ha tancat el mes amb un 1,5% -en una quota que evidencia l’interès del públic per l’accident aeri-, la qual cosa implica el millor resultat des del novembre, quan, gràcies al 9-N, va arribar a marcar un 1,9%. El Super3/33, per la seva banda, puja una dècima respecte al febrer i es queda en un 1,6%. Finalment, també Esport3 millora i passa de l’1,1% a l’1,3%, la seva dada més saludable des que va començar la temporada. Els quatre canals de la CCMA, per tant, sumen un 16,7% de l’audiència (que ja és la mitjana anual amb què va tancar l’ens públic el 2014).

8TV

Cuní no és suficient i el canal perd tres dècimes

El canal del grup Godó signa un març de retrocés. El 3,4% de quota mitjana suposa deixar-se tres dècimes respecte al febrer i queda lluny del resultats obtinguts a la tardor, quan va marcar un 4,4% a l’octubre i un 4,1% al novembre, impulsat per la consulta sobiranista. El programa 8 al dia, de Josep Cuní, va fer un 7,3% de quota, el seu millor resultat en un mes de març. L’accident de Germanwings -tractat de manera polèmica al programa- ha sigut un dels factors que explica el resultat. Així, sumant l’audiència de 8TV i la Corporació, resulta una quota total del 20,1% per als canals que emeten en català. A tall comparatiu, un 42% dels ciutadans del país consideren que el català és la seva llengua preferencial, la qual cosa indica una distància considerable encara per a la normalització lingüística en l’àmbit televisiu.

Canals privats espanyols

Mediaset guanya les tres batalles a Atresmedia

Telecinco ha sigut segona amb un 12,1%, sis dècimes menys que al febrer. Això fa que noti la pressió d’Antena 3, que ha millorat i passa de l’11,1% a l’11,4% i és tercera en el rànquing. Mediaset no només guanya la batalla dels primers canals: també resulta vencedora en el duel entre Cuatro (un 7,3%) i La Sexta (6,8%), d’una banda, i en el de les cadenes temàtiques (Factoría de Ficción ha sigut la cadena especialitzada més seguida, amb un 3,0%). Per grups, Mediaset suma un 27,7% de l’audiència, amb un canal més que Atresmedia, que es queda en el 23,2%. El duopoli obté una quota conjunta del 50,9%, a l’espera de poder guanyar nous canals amb el concurs que Indústria té previst convocar al maig.

RTVE

Baixen lleugerament tant La 1 com La 2

El 7,5% aconseguit per La 1 és un resultat pobre, una dècima més fluix que el mes anterior, però que com a mínim no implica repetir els resultats de l’octubre o el novembre, quan va marcar un 7,0%, una de les xifres històriques més baixes per a la corporació pública. La 2 també es deixa una dècima i fa un 2,4%.

Resultats a Espanya

Mediaset revalida la primera posició i La 1 s’estanca

A Espanya, Telecinco lidera per setè mes consecutiu, amb un 15,3%. La segona és Antena 3, que amb un 13,4% millora dues dècimes respecte al febrer. La 1 tampoc no aixeca el cap a Espanya i, amb un 10,0%, ja trepitja la barrera psicològica de les audiències d’un sol dígit. A diferència del que passa a Catalunya, La Sexta s’ha imposat a Cuatro: 7,7% contra un 7,5%. La cadena temàtica més vista ha sigut Factoría de Ficción, amb un 3,5%, seguida de Neox i Nova, que han fet un 2,75 cadascuna. Una dada rellevant és l’1,9% aconseguit per 13TV, la cadena de la Conferència Episcopal Espanyola: és el seu millor resultat històric. La mitjana de consum televisiu del mes va ser de 250 minuts, 13 minuts menys que al febrer i 5 menys que el març del 2014.

stats